Gå til innhold

Defekt lutealfase?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg tempet i noen måneder og jeg ser et mønster som kanskje ikke er helt bra. Lutealfasen min er veldig kort. Denne måneden falt tempen på 9 dpo og ytterligere 10 dpo (idag) og spottingen er et faktum.

Jeg gikk tilbake og så på de gamle chartene mine og ser at tempen stort sett har falt på 9-10 dpo. Og det gir jo ikke akkurat egget veldig gode festeforhold...

Noen som har kunnskap om dette med defekt lutealfase? Som vet om det finnes noe man kan gjøre med det? Evt om noen vet om gode, velfungerende kjærringråd? Alt av kunnskap rundt dette tas i mot med takk!

Vennlig hilsen en litt trist Månestråle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.pernille.info/lutealfase.htm

Her er litt info.

Jeg såg noen svarte på dette en annen gang, og siden jeg selv muligens også har dette problemet har jeg bestilt kremen "Progesta Care" (som nå heter Womens Care) fra en helsekostbutikk. Denne har Wild Yams, som visstnok er "bioidentisk" med progesteron slik at kroppen gjenkjenner det. Progesteron skal visstnok kunne bedre "festeforholdene", så jeg skal prøve dette... Men har ennå ingen erfaring, så jeg kan ikke fortelle så mye er jeg redd... Kremen skal i hvert fall ikke være farlig....

Ellers må det vel være mulig å få hjelp av gynekologen til å utrede dette? Det har jeg tenkt å gjøre etter nyttår en gang...

Lykke til!

Skrevet

Hei Ella! :)

Tusen takk for svar! Da skal jeg sjekke ut det :)

Tenkte å ta en telefon til gynekologen jeg var hos sist, og om jeg kommer gjennom så kan jeg jo fortelle deg hva han sa.

Masse lykke til, til deg også! :)

Skrevet

Jef fant også ut at jeg slet med deffekt lutealfase forrige mnd.. Men har hatt mistanke om det. Har de siste pp begynt å spotte 8 dpo, så jeg fant ut at jeg skulle prøve ut noe nytt. Denne pp har jeg starta opp med akupunktur og smører meg inn med progesteronkrem morgen og kveld og det ser ut til å ha hjulpen. Er nå 10 dpo og er enda ikke begynt å spotte :) Progesteronkremen kjøpte jeg på helsekost.

Skrevet

Interessant tråd!

Jeg begynte også å spotte 8dpo denne syklusen... Tror jeg vanligvis begynner å spotter rundt 9-11dpo, så ekstra tidlig denne gangen..

Er spotting alltid et tegn på defekt lutealfase??

Var du til lege/gyn.for å få det bekrefta Carina?

Skrevet

Nei jeg testa etter EL og regna meg fram til da mensen starta. Begynte med spotting på dag 8 og mens fra dag 10, forstått det slik at da har egget problemer med å feste seg hvis det er under 10 dager. Skulle først prøve ut akupunktur først før jeg gikk til lege. Har hørt flere som har hatt god effekt av det. Akupunktøren har forsterka eggløsninga mi denne mnd, også lenge jeg ikke spotter er jo det bra. Litt trua på det der jeg.

Skrevet

10 dager høres litt kort ut, ja.. Akupunkturen høres jo lovende ut :-)

Jeg har ikke korte lutealfaser da, 13-14 dager, men synes jeg spotter litt mye... :-( Vet ikke om det trenger å ha noe å si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...