Gå til innhold

Mister håret!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer jenta mi på 4 mnd. Har nå begynt å miste så utrolig mye hår. Kan dra det av i store dotter (føles som det i allefall). Husker jeg gjorde det med førstemann og, men det er 9 år siden. Noen som opplever det samme? Er det pga ammingen? Noen som eventuelt har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det er helt vanlig. Det er jo vanlig å miste litt hår til daglig. Når man er gravid, går kroppen inn i bevarings-modus, så da mister man veldig lite hår. Når ungen er født, og kroppen slutter å tviholde på alt mulig, faller desto mer hår av. Det er altså hår som skulle falt av når du var gravid, som faller av nå, sammen med det håret du vanligvis ville mistet nå. Jenta mi er 5 mnd, og jeg mister også veldig mye hår. Må liksom gre håret sinnsykt mye før jeg dusjer, og likevel kommer det masse hår av da også.

Tror ikke det er noe særlig man kan gjøre med det dessverre, men man får trøste seg med at det gjør jo ingenting.

Bortsett fra hvis man hadde fått sånne skalla-flekker i hodet, da burde man vel ta en tur til legen.

Skrevet

Har det på nett samme måten eg og :s

Skrevet

regner med at du som jeg ikke mistet noe særlig under graviditeten. Nå kommer det i tifold virker det som.

En mager trøst er at det går over.....

Skrevet

Jepp, her er det tett sluk i dusjen flere ganger i uken... ;-) Gutten min er 4 måneder nå, og jeg har mistet hår i flere uker. Satser på at det gir seg snart, jeg har jo ikke *så* mye hår... :) Men du får ta dette som en unnskyldning til å ta deg en tur til en god frisør for å få fikset frisyren. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...