Gå til innhold

Prøvde en mild variant av ferbers metode og det virket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi hadde store problemer med å få lillemann til å sove, det var opp til 4 timer intens skriking, og vi prøvde alt, lot han skrike, tok han opp, ammet, trillet tur i stuen, satt han foran tven.. i det hele tatt, vi var desperate. så laget helsesøster et opplegg for oss. vi skulle legge han, si "nå er det natt, nå skal du sove", og gå ut. hvis (når) han begynte å skrike så skulle vi gå inn hvert 3. minutt og gjøre det samme. sånn holdt vi på, og det funket! til slutt ga han opp, snudde seg rundt og sovnet. første natten tok det 1.5 time, neste natt tre kvarter, og nå er det sjelden at han skriker sånn. Det skal sies at barnet må være friskt og over 6 mnd for å gjennomføre et sånt opplegg. min sønn er 8 mnd. For å være sikker på at han ikke hadde vondt noen stedet, så ga vi han en paracet og smurte dentinox på gommene.

Håper dette kan være til hjelp for noen. Det er forferdelig når de skriker sånn, og en ikke vet hva man skal gjøre. Jeg trodde det skulle være mye tøffere å gjennomføre dette enn det faktisk var. Har egentlig ikke sansen for "skrikekurer", men med dette opplegget gikk vi inn hvert 3.min hele veien, så jeg følte ikke at vi var stygge med han.

Lykke til alle dere som sliter på kvelden/natten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...