pippi_78 Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 ..hvor godt man har sovet f.eks? Jeg har bare tempet ca 1mnd, men ser ut som jeg måler relativt lavere temp når jeg har sovet dårlig og våkner tidlig, enn de dagene jeg sover lenge og godt!?! Opplevde en rar ting i natt/dag.. Tempen har siden el(11dager siden) lagt på 36,9 med unntak av et par dager på 36,7 og en dag på 37,1(i forgårs). I natt våknet jeg etter ca 2timer og målte tempen til bare 36,5!! Men så sov jeg godt i 5 timer etter det før jeg tempa igjen og fikk 36,9. Så lå jeg og halvsov en time til og målte da tempen til 37...?! Noen som har en teori eller forklaring? Blir veldig glad om noen vil svare...
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Hei Ja, det stemmer at tempen er høyere når en sover lenger, derfor må du tempe til fast tid hver morgen. Da unngår du også å måle flere ganger på en morgen, det holder å måle en gang til samme tid, så tolke kurven som en helhet, ikke se på en og en tempmåling. Når jeg temper bruker jeg mobilen til vekking når jeg skal tempe, så en annen vekkerklokke for når jeg skal stå opp. Jeg vil anbefale deg å registrere deg på www.fertilityfriend.com, hvis du ikke har gjort det, der blir kurven din tolket også.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Som Elisabeth sier skal man tempe til fast tid hver morgen. Man skal også ha sovet minst 4-5 timer sammenhengende. Er du oppe i løpet av natten vil dette kunne forhøye temperaturen. Det samme med varm eller kald drikke og spesielt alkohol vil førhøye tempen. Husk at du ikke skal bevege deg før du temper (som du helt sikkert vet!).Veldig greit å ha måleren liggende på nattbordet. Og så er det helt normalt at tempen endrer seg hele tiden, men at du klart og tydelig kan skille mellom to faser. Enten før eggløsning da tempen er lav og etter eggløsning da tempen øker!
pippi_78 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for svar begge to! Da blir det 36,9 som blir mest riktig i dag.. :-) Stussa litt på den lave temperaturen i natt, men jeg var veldig kald da jeg la meg og sov jo bare to timer før jeg tempet... Kanskje derfor?? Har opplevd flere ganger etter at jeg begynte å tempe at jeg har våkna midt på natta og tempa fordi jeg har trodd det har vært morgen, for så å oppdage at jeg burde sove noen timer til først.. He he, blir temmelig gira, spennende med temping! Registrerte meg på fertilityfriend for noen få uker siden og synes det er kjempespennende, åpna seg en helt ny verden. Har hørt at man kan legge ut link til kurven sin for å få hjelp til å tolke den? Hvordan gjør man det? Er det da bare kurven som vises? Alle får vel ikke tilgang på all data som er plotta inn...?
pippi_78 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2009 Fikk det til, så her er link til "chart'en" min ;-) http://www.fertilityfriend.com/home/2a4590 Har fjernet målingen på 37,1gr 10.okt, for da sov jeg veeeeldig lenge, he he, så ble tatt på et helt annet tidspunkt enn de andre. Drikker ikke alkohol, så det er ikke en påvikende faktor hos meg :-) Når mener dere andre "tempere" at jeg har hatt el?!? Fertilityfriend har bytta fram og tilbake mellom dag 14 og 15 flere ganger...
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Ja, se der ja Du har i hvert fall hatt EL. Jeg tror at det er CD 15, pga at der var siste dagen med EL-slim og der var et temphopp. Men det er ikke så mye forskjell om det er CD 14 eller 15 da. Hvis du begynner å tempe til fast tid fra nå av, får du nok en fin tempkurve neste syklus, hvis det blir en ny en da
pippi_78 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2009 Takk for svar Elisabeth. Tempen falt ganske mye i dag, så da er det vel bare å vente på TR... Men for å se på det positive: Da får jeg kanskje en fin tempkurve neste syklus, som du sier ;-) Ha en fin dag alle sammen!
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Hei igjen Ja, det er jo generellt et dårlig tegn når tempen faller mot slutten av syklusen, så spørs om det blir en runde til på deg Men kurven din så ganske bra ut, selv om det var noe kluss med tidspunktet du målte osv. Så hvis det blir er til, så kommer den nok til å være veldig bra, du hadde fin stigning etter EL. Lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå