Gå til innhold

Noen spørsmål om lønn, jobbintervju og hva ha på seg på intervju...

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt innkalt til "profilering" hos et bemanningsbyrå i forbindelse med en saksbehandlerstilling jeg søkte på (forsikring).

Jeg jobber i en helt annen bransje nå, men har likevel endel av de samme arbeidsoppgavene. Hva slags lønn kan jeg forvente meg/bør jeg gi uttrykk for at jeg vil ha?

Hva kan jeg ha på meg? Jeg er ikke en blazertype men vil jo se skikkelig ut også. Det mest sneisne jeg har i garderoben pr i dag er skinnyjeans, hvit singlet med brede stropper (tanktopp?) og en mørkeblå topp med båthals hvor stoffet på fremsiden er "for stort" sånn at det legger seg i folder på en måte (aner ikek hva det heter). Er det for casual?

Håret er forøvrig nyfrisert så der er det i boks, haha.

Alternativene mine er tunika og tights (hhv hvit eller mørkebrun tunika og sort tights), sort penbukse med topp og cardigan og sjal. Noe annet må jeg shoppe, men med syk baby er det ikke mye jeg får gjort i løpet av de få dagene som er igjen.

Tips mottas med takk, jeg er jo helt utav dette her etter å ha jobbet på samme sted i all den tid... Tør ikke poste på skravle heller siden jeg ikke akkurat har lyst å ubasunere at jeg er på søkern, men om noen vil kopiere for meg er det helt ok :)

Fortsetter under...

på en slik profilering er det bare å ha på seg normalt pene klær : jeans og overdel. har selv vært til sånn profilering, og det er ikke stivt.

lønn er vanskelig å si noe om da du ikke sier noenting og hvilken bransje det er snakk om.

Da jeg jobben innen bank/finans gjennom vikarbyrå startet jeg på 145,- i timen, og gikk opp til 155,- etter 4 uker. Ikke spes bra betalt, men det var avtalen mellom oppdragsgivende bank.

nå har jeg fast stilling i samme bank og tjener 383000 i året :)

har ikke utdannelse innen bank/finans heller!

Tusen takk for svar. Tenkte heller ikke at det er så stivt. Ikke er det stilling som er ledig akkurat nå heller, men da hun skjønte at jeg var i permisjon sa hun at de kom til å ha liknende stillinger ledige fra våren og det er jo perfekt for meg.

Det jeg søkte på var saksbehandler innen forsikring, vil anta at jeg kan ligge på noenlunde samme lønn som deg? Og lønn direkte fra oppdragsgiver vil vel uansett være høyere enn via bemanningsbyrået, så håpet er jo å bruke byrået bare for å få foten innenfor.

HI

ja, lønn direkte fra arb.giver er betraktelig høyere.

siden jeg byttet over fra vikarbyrå til banken har jeg gått opp 80 000 i lønn. det er på 1,5 år. byttet stilling 1 gang i løpet av denne tiden.

regn med rund 150,- i timen fra vik.byrået du.

veldig greit å få en fot innenfor, jeg hadde jobbet gjennom vik.byrå i 6 mnd før jeg fikk fast stilling :) lykke til til våren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...