Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg prøvde det på gutten min for noen mnd siden og han ble helt fra seg så det gikk ikke. Akkurat som han fikk panikk. Men nå må jeg prøve igjen, i natt har han snudd seg sikkert 100 x og jeg blir så sliten.. for hadde han bare ligget på magen og sovnet men neida han vil rundt igjen og hyler til... Hvilken bruker dere? og hvor er den kjøpt og hva kostet den??' Evt noen tips eller råd tas i mot med stooooor takk )) Hilsen en veldig sliten mor... ( nå tisser han seg iallefall ikke ut, etter at jeg gikk opp en str på bleiene, takk gud for det )
Trollemor75 Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Tenker du på pose med seler, eller sovepose av typen Grobag? Jeg bruker Grobag, og lar han snu seg som han vil. Det var en periode der han våknet mye av han hadde snudd seg på magen i søvn; det var slitsomt å måtte stå opp hver gang for å snu han, men det ga seg etterhvert. Nå sover han i de utroligste stillingene uten å vekke oss. Ingen erfaring med seler her, hvis det var det du tenkte på.
Indigo 08-10-13 Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg kjøpte min på Refleks. Kosta kr. 499. En pose med reimer. Den er tynn i stoffet, så har dyne over. Likevel har den et tynt fór innvendig som gjør at posen er veldig varm. Så gutten vår sover i kún body, med dyne over da. Jeg har reimene høvelig slakk, dvs. at lille fint kan ligge på siden. Men han kommer seg ikke over på magen. Ble innført da han var 9mnd, forventet meg drama og masse skrik! Men gikk finfint. Litt sutring selvfølgelig, men ikke noe særlig mer enn normalt! Sov fint første natta, og gradvis ble nattesøvnen bedre og bedre. Nå sover han som en prins, helt til 06/07:) Det er nok normalt å forvente enn reaksjon når pose blir innført, de er jo vant til å ligge fritt! Hva med å prøve igjen og se hvordan det går, kanskje 3-4 dager. Og hvis det føles helt galt, så fjerner du posen! (Jeg synes det er viktig å stole på sin egen magefølelse når det gjelder barnet sitt! Ikke gjør noe som føles galt eller helt forferdelig!) Men som sagt, for vår del ble denne posen redningen! Og den skal innføres tidlig neste barn!
AO3 Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg kjøpte min på IKEA - den kostet 119kr eller 129kr, jeg husker ikke helt. Jeg er kjempefornøyd med den! Den er ikke så tykk, men så lenge temperaturen på soverommet er 16-20 grader, er den helt passe. Jeg skulle begynt med nattpose for lenge siden - det er så deilig å slippe å tenke på dyner og tepper som ungen tvinner seg inn i eller havner under... Vi begynte ikke med nattpose før han var ca 10 mnd gammel, men det bød ikke på noen problemer.
Soljentene:) Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Vi kjøpte vår på Barnas Hus, og den kostet ca 600 kr. Ganske dyr, men god kvalitet. Myk og holder god temperatur. Vet ikke hva den heter, men det var ikke så mange å velge mellom av de en kunne binde fast. Har du prøvd en forsiktig innføring av posen, ved at du noen netter bare lar ham sove i posen, uten å binde fast? For så etter 3-4 netter å binde ham fast? Det fungerte veldig fint hos oss:) Den er også med som en del av leggeritualet oppe på kjøkkenet/stue. Først får hun grøt, så er det på med posen og litt kos på fanget, så ammer jeg henne litt. Da blir hun god og varm og døsig. En venninne av meg måtte bruke ca en uke på tilvenning. Det ble en del grining og "kriging", men så gikk det seg fint til. Lykke til:)
AO3 Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Forresten, IKEAs pose kan du ikke binde fast, men jeg synes det er helt greit at barnet har bevegelsesfrihet i senga, så lenge det ikke er noe han kan skade seg på i senga og det er det jo ikke. Han klarer både å reise seg opp og sette seg opp med posen på.
Trollemor75 Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Min klarer å stå i sengen med posen, heldigvis bruker jeg ikke den for å begrense bevegelsene hans! Vi bruker den siden fødselen, eier ikke dyne en gang. Super fornøyde med ordningen.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg må ha en pose med reimer tror jeg.. for problemet er at han hele tiden snur seg og vil ikke sove sånn og sier i fra at han vil bli snudd tilbake og sånn holder han på. Holder på å bli gal.
Månestråle75 Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Min jente er 6 måneder, og debuterte som nattposebruker på mandag. I det siste har hun blitt veldig mobil i sengen, og har krøpet fra dyna si hver natt. Noe som har resultert i en iskald baby :-( Jeg kjøpte altså en nattpose på HM til 149,-. Lillejenta sover i nattposen ikledd bomullspysj og sokker. Over seg har hun et lett teppe i fleece. Nå er hun passe varm :-) Den posen jeg kjøpte har ikke reimer. Men så var ikke vårt problem liggestillingen, men at hun ble kald på natta. Håper det ordner seg for dere! Lykke til!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. oktober 2009 Hei Månestråle... jeg har kjøpt en sånn som du har men problemet er at han snur seg og vil rundt igjen, så jeg må nok lenke han fast hehe.. men de er fine de posene..
eplepeple Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har vært kjempe i mot deiise med seler, men har nå tatt i bruk en slik en...huff, blandede følelser da Snuppa er så utolig i sengen, kaster seg rundt. Hun har gjort dette lenge tross sin unge alder (snart 5 mnd). Hun har alltid brukt lang tid på å sovne. nå bruker vi en pose som kostet 499 med reimer. Disse er festet rundt madrassen og hun får ikke snudd seg. Hun sovner med en gang og det er så deilig å slippe å tenke på om hun ligger i en krøll i et hjørne med dyna over hodet. Alt er mye bedre nå. Skulle ønske vi gjorde dette før
*-* Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg bruker pose med remmer på mitt lille gull og det fungerer kjempefint! Begynte med det da hun var tre måneder før hun begynte å snu seg. Hun har aldri reagert på å ligge i pose, sover godt og jeg slipper å uroe meg for at hun ligger på magen, helt under eller over dyna:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå