Miss_J Skrevet 12. oktober 2009 #1 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jag har då och då varit inne och läst här och förundrats lite över hur man kan bli besviken över att få veta "fel" kön på ul. Själv har jag två gutter från förr och är nu gravid (15+2) med min tredje (med ny partner efter de första två). Jag har varit VÄLDIGT kvalm i 9 veckor. Pga diverse olika tecken har alla, absolut ALLA sagt till mig att jag väntar en jente. Min sambo har också varit bombsäker på det. Därför har jag väl mer eller mindre omedvetet trott det jag också, och i hemlighet hoppats väldigt mycket på det. Men....så var vi på vanlig ul hos min gynekolog idag. Vi hade egentligen inte tänkt ta reda på vad det är för kön, men då gyn. sa : -Jag tror jag har sett vad det är! Så klarade jag inte att hålla min nyfikenhet och frågade vad det var han "visste" att det var. -Det är en gutt, sa han ganska så säkert.... Jag kände att jag blev besviken....och jag skäms....Men jag ville så gärna ha en tjej den här gången. Jag vet att man ska vara tacksam för att man kan få barn överhuvudtaget och allt det där, och jag trodde ALDRIG jag skulle vara en av dem som skrev in hit på det här sättet. Vad ska jag göra?? Behöver både tröstande ord och råd för "nytänkande". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #2 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei Dette kunne nesten vært jeg som hadde skrevet dette innlegget. Har vært gjennom akkurat det samme som du er midt oppi nå. Husker jeg kom ut i fra ultralyden og følte meg skuffa og skamfull på samme tid. Min trøst til deg er at den følelsen går over! Kanskje ikke skammen over å ha hatt slike tanker men skuffelsen går definitivt over. Du må bare jobbe litt med deg selv en stund. Det tok nok en stund før jeg greide å innse at små rosa kjoler ikke kom inn her i heimen og jeg syntes det poppa ut små søte jenter hvor jeg enn snudde meg. Det er nok en veldig forbudt følelse, men desverre er det nok en del som opplever det alikevel. Du er i hvert fall ikke alene om det! Vet egentlig ikke hva som gjorde at jeg greide å snu tankegangen min. Antagelig var det de 2 gutta som jeg hadde allerede. Hvorfor i alle dager skulle jeg gå rundt å deppe over at jeg ikke fikk ei jente når jeg så hvor fine gutter jeg hadde fra før av. I tillegg fokuserte jeg veldig på det som var positivt med gutter. Jeg sitter nå her med 3 kjekke små gutter og jeg er så takknemlig for at jeg fikk den æren å sette barn til verden. Så klart hender det at jeg er litt misunnelig på andre som har ei lita frøken, men jeg trøster meg med at jenter kommer det nok inn i huset her etter hvert. Bare i litt større format og forhåpentligvis ferdig oppdradd:-) Klem fra meg til deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/#findComment-140804112
Miss_J Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. oktober 2009 Tusen tack för dina ord :-) Jag ska verkligen försöka jobba med de här oönskade känslorna jag sliter med just nu. Jag känner mig så sur på gynläkaren som fick mig att bli så nyfiken :-( Barnsligt, jag vet...men jag tänkte inte ens tanken på att få veta det innan han sa att han hade sett vad det var. Då förstod jag direkt. Jag har varit så otroligt kvalm, och haft det så jobbigt pga det så länge att detta blev en större "nedtur" än det skulle ha blivit om allt annat hade varit bra, tror jag. Det verkar som de flesta tycker att man "borde" ha lyckats klämma fram en flicka vid det här laget (1 av 3) och det har fått mig att känna mig rätt misslyckad (utan grund såklart). Usch, vad knäpp jag är. Jag har alltid tyckt att det är coolt med pojkmammor (speciellt med tre st!). Har flera väninnor som har det. Hoppas jag kommer tycka det med mig själv också snart.... Jenter kommer det nog bli många av hemma om 10-15 år ja...hoppas också de är färdigt uppfostrade :-) Kram tillbaka Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/#findComment-140805576
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #4 Del Skrevet 24. oktober 2009 Må bare si at jeg skjønner godt den skuffelsen over å vente tredje gutten selv om man er glad i dem og elsker dem høyere enn alt.. Alle forstår jo at det ikke har noe med det å gjøre. Det er jo faktisk ganske naturlig at vi damer ønsker oss en jente. Og ekstra artig er det jo med alle de rosa kjolene og skjørtene, og alt det "stasjet" man kan kjøpe til jenter. Det er jo ikke vankselig å forstå det. Finnes nesten ingenting til gutter i butikkene mens hyllene er fulle av alt mulig til jenter.. Jeg var selv bombesikker på at jeg skulle få jente da jeg ventet nr. to (som også ble en gutt) og må innrømme at jeg også ble litt skuffet den gang. :(Selv om jeg jo var glad for å få en fin velskapt gutt og alt det der.. Jeg følte bare at det var noe som manglet, har helt siden jeg fikk førstemann ønsket at jeg en gang skulle få en liten tulle.. Så ble jeg gravid med nr. tre kort tid etter andremann, og følte også den gang at det var en liten jente.. Hadde håpet det ganske intenst i all hemmelighet også, akkurat som deg! Og jeg var faktisk ganske nervøs (tro meg det stemmer ja!) på ultralyden, var jo SÅ redd for å få vite "feil" kjønn. Men heldigvis sa jordmoren at det var en jente!! Husker jeg ble veldig lettet, det var liksom "endelig min tur" og jeg var så glad at tårene trillet!! Det er jo nesten ikke til å tro at kjønnet skulle ha så stor betydning. Men hos meg hadde det stor betydning (og for de som lurer; JA jeg har verdens beste små gutter som jeg er fryktelig glad i). Så du er ikke alene og du må heller ikke få dårlig samvittighet fordi du hadde ønsket deg jente i all hemmelighet og nå føler deg skuffet. Det er bare naturlig, alle forstår jo det...Selv om det er topp å ha tre velskapte gutter så er det jo et savn etter jenta du aldri fikk. Jeg vet i alle fall at jeg ville følt det sånn. Lykke til med fødsel nr. tre og lykke til med det skjønne gutten du sikkert får! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/#findComment-140863347
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #5 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg forstår deg veldig godt. Da jeg gikk gravid sa jeg det aldri til noen, men jeg ønsket veldig at det skulle være en jente. Jeg var kjempenervøs på ultralyden og var så redd for å få høre at det var en gutt. Og jente ble det, jeg var så glad så glad så glad! Ikke for at jeg tenkte så mye på rosa kjoler og stæsj, for jenta mi har knapt nok hatt en rosa kjole hittil. Men det var liksom jente jeg følte at jeg skulle ha og jeg kunne ikke se meg selv som mor til en gutt i det hele tatt. Hvis jeg skal ha et barn til kommer jeg like fullt til å ønske meg sterkt en jente, sånn er det bare. Men jeg vet jo også at skulle det bli en gutt så vil skuffelsen gå over og jeg vil komme til å elske gutten like mye som jeg elsker jenta mi. Derfor vil jeg ikke snakke med noen om denne følelsen, for jeg vil aldri at en evt sønn skal få vite at jeg har følt det slik. Det er ingen vits i å skamme seg over følelser man har, for de rår man ikke over. Handlingene sine derimot kan man skamme seg over hvis de er dårlige. Men jeg er helt sikker på at du vil bli en flott mamma for gutt nr 3 og elske ham høy. La deg selv få lov å sørge over at du ikke får en jente, det er helt greit! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/#findComment-140926940
nøstebaby Skrevet 21. desember 2009 #6 Del Skrevet 21. desember 2009 Det kunne også vært jeg som skrev dette. Jeg var kvalm i 4 mnd og skråsikker på at jeg endelig fikk ei prinsesse! Har ingen barn fra før. Men legen var ganske sikker på at jeg får gutt, men ikke 100% skal på UL igjen i morgen. Jeg skammer meg over at jeg så inderlig ønsker ei datter fordi en bør jo bli glad uansett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/#findComment-141163466
LiMaLaRi Skrevet 28. desember 2009 #7 Del Skrevet 28. desember 2009 Tror nok dette med å få ei jente (eller gutt) ligger veldig for oss når vi har en eller fler av samme kjønn fra før. Vi ønsket oss veldig ei jente da vi ventet nr. 2 men det ble oxo en gutt. Husker jeg var veldig skuffet akkurat da han ble født og jeg så at det var en gutt. Jeg sa rett og slett; "å en gutt til" med det samme og følte meg som verdens verste mor. Men skuffelsen varte bare til jeg fikk ham i armene mine, for da var alt glemt ) Denne gangen har vi valgt å få vite kjønnet og jordmor var veldig sikker på at det er ei jente nå. Gleder oss veldig til hun kommer og jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt veldig skuffet om det var en gutt denne gangen oxo. Men trøsten får være at det går over, og vi blir like glade i alle barna uansett kjønn! Det viktigste må være at vi får et friskt barn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/#findComment-141186337
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #8 Del Skrevet 28. desember 2009 Ja vi er sære vi jenter... Jeg har selv tre gutter og har lyst på en til!! Frykten for at nestemann blir en jente gjør at jeg kanskje ikke satser en gang til ;-) Hater rosa, rødt, prinsesseklær og tyll... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140800169-skuffet-och-skammer-meg-for-det/#findComment-141186420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå