Gå til innhold

Hvordan blir evt. fødsel nr 3??? Hjelp.

Luna har født.

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen av dere som har lyst til å dele fødselserfaringer med meg?

Selv hadde jeg en laaang fødsel med nr 1, mens nr 2 kom så fort at jeg ikke rakk noe smertestillende. Jeg opplevde denne som værre. Nå prøver jeg å bli gravid med nr 3, men må si jeg ser ikke akkurat frem til å føde dette barnet...

Hvordan var din fødsel nr 3 i forhold til de to første?

Blir glad om noen vil dele erfaringene sine :)

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg født nummer tre ennå(kommer i januar), men jeg har også hatt to veldig ulike tidligere. Første på 15 timer, og andre på 1,45 timer. Begge på ABC, så ingen smertestillende noen gang, men for meg var faktisk den korte fødselen best. Intest, men mer overskudd etterpå. Jeg tenker bare som så at med to så ulike fødsler(og forøvrig ulike svangerskap også), så er det umulig å si hvordan den tredje blir. Og at hvordan andre sine 3.gangs fødsler derfor ikke har så mye å si. Skjønner du ikke ser frem til din evnt 3.fødsel, men jeg tror nå den tredje fødselen kommer til å bli som den blir, uavhengig av egne tidligere fødsler og andre sine fødsler:)

• 10 måneder senere...

hadde like fødsler som deg med nr 1 og nr 2...

nr 3 var en drømm! bygget seg sakte opp med små vondter... sov fra 4-8 cm...hadde noen rier mens eg sov... skrek litt de 2 siste cm, men ingen inntens ukontrollert smerte...ute på 2 pressrier, 0 sting....uten epudiral..en drømm!!!!!!!!

Fødsel nr 1 var lang, med igangsetting og epidural. Fødsel nr 2 var over på 1,5 timer, og fødsel nr 3 var veldig fort gjort. Kom på sykehuset med 5 cm åpning med bare mensmurringer sammenlignet med det to første. Det begynte å gjøre skikkelig vondt tre kvarter før gutten kom etter 2 pressveer. Altså en drømmefødsel. Det skal sies at det var bare 13 mnd mellom mine to siste fødsler, vet ikke om det har noe å si, men jeg følte det sånn. Lykke til med livets under!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...