Gå til innhold

Hvilke undersøkelser tar dere før bruk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en skal ta mange undersøkelser før en starter med medisiner. At en alltid skal ta EKG, siden det er en kjent bivirkning at medisiner kan føre til hjertesykdom hos enkelte. (hos enkelte hjertestans) Og at en skal ta EKG årlig for å se at ingenting er forandret. Så skal en ta blodprøver minst en gang i året. Det virker som det de er mest optatt er om veksten hemmes og om de har blitt bedre av medisinen. Missforstå meg rett, de skal jo fokusere på at medisin virker eller ikke. Men hva med de mest alvorlige bivirkninger?

Har dere, eller deres barn gjort dette?? Burde vi kreve dette?? Vi vil jo det beste for vore barn, å det hadde jo vært lurt å ha en viss kontoll med bivirkningene vel?

Synes helsevesenet tar for lett på dette. Å jeg kjenner mange som aldri har tatt EKG, verken på seg selv eller barnet sitt. Å i enkelte land har faktisk små barn dødt av hjertestans, noe som kunne vært ungått viss de hadde tatt EKG med jevne mellomrom.

Jeg håper at andre som har valgt å medisinere sine barn, da de mener det er det eneste rette, at dere krever nok undersøkelser av barna deres.

Klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var til utredelse på BUPA i Tønsberg med vårt barn på 5 år og skal begynne på Rithalin etter nyttår. Vi måtte ta EKG av sønnen vår! De som har dødd av hjerte stopp ved bruk av Rithalin har hatt en hjertefeil før de begynnte på medisiner. I tilleg til EKG skal sønnen vår også ta masse blodprøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...