Gå til innhold

Ny tråd for oss med uttak og insett uke 42:)

Anbefalte innlegg

Operasjon i form av at de skal inni deg... de stiller i grønne/hvite sykehus klær, du stiller opp i det du kommer i, men tar av deg alt nedentil og surrer et laken rundt livet. Det er i alle fall det jeg har gjort begge gangene... Holder forresten til på Ullevål, så vet ikke hvordan de praktiserer det andre steder, men går ut i fra at det er noenlunde samme prosedyre.

Og underveis får du se alt på en skjerm, det syns jeg var veldig spennende!

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Tusen takk :-) Jeg er jo bare 1 dag foran deg da kaffeplante ;-)

Ellers så er det slik ja at de har på seg sykehusklær. Du får som nevnt over bare beskjed om å ta av deg nedentil og surre et laken rundt deg. Ligger og slapper av på en seng til du blir hentet. Under uttaket sitter du i en GU-stol. Når de er fardige går du tilbake til det andre rommet og ligger og hviler deg på sengen.

Dette har jeg i alle fall gjort både på Ullevål og Aleris :-)

På Riksen venter du i en seng bak et forheng. Når det er din tur blir du kjørt i sengen over gangen hvor du flytter deg over i GU-stolen. Etterpå flytter du deg tilbake i sengen og blir deretter kjørt tilbake til ventrommet hvor du kan slappe av en times tid. Man ligger under dynen under transporten så man slipper å surre seg inn i laken. Man får bare en sykehusskjorte. Partneren blir med hele veien dersom det er ønskelig.

Gjest Bjørnen Collargol

Ja da har jeg fått telefon fra Ullevål.... av 17 egg var det bare 1 som ikke var modent nok.

11 er befruktet så da blir det uten tvil innsett i morgen :-D

Nå er jeg spent på dere andre. kaffeplante du har vel uttak i dag?

Åh, for en fantastisk beskjed å få da :oD

Masse lykke til i morra Bjørnen Collargoll..

Og lykke til, resten av uke 42 jenter også :oD

Er inne å snikleser litt ;o)

Annonse

Godt å høre!! Stå på, jeg krysser fingrene;)

Jeg er ekstremt kvalm, min andre dag med skikkelig kvalme i dag. Måtte lese pakningsvedlegget fra crinonen, for å sjekke om det var en bivirkning, men det står ingen ting om det.. Så får håpe det er lille spira som klamrer seg fast der inne!!

Lykke til med insett og rugning damer!!!

ja jeg har vært på uttak idag....veldig vondt opplevelse...eggstokkene hoppet unna da hun stakk og 2 damer måtte stå å holde knyttnever ned i magen min i håp om å holde dem på plass....så kjente ikke noe til lokalbedøvelsen kan man si......var 4-6 fine egg men fikk kun ut 3 egg...så er drita nervøs forran morgendagen....så masse medisinering og ubehag for 3 egg liksom....

krysser alt jeg har for at minst ett skal bli befruktet...

Gjest Bjørnen Collargol

Hørtes helt for jævlig ut!

Får håpe at du slipper å gå igjennom dette flere ganger XXXXXXXXXXXXX.

Hvis dere ikke lykkes nå vet de i det minste om problemet og kan ta forhåndsregler dersom dere skal igjennom det en gang til. MASSE smertestillende og bedøvelse....

Spent på å høre senere i dag hvor mange som ble befruktet!

Det hørtes ikke noe godt ut - håper den opplevelsen ikke skremte deg alt for mye!

Jeg har selv vært med på at de måtte presse knyttnevene på meg, og jeg vet godt at det ikke er noe godt, føler med deg!

Vi får bare håpe og tro at du fikk ut noen fantastiske egg, selv om det ikke ble mange, og at de befrukter seg og deler seg bra!

Slapp godt av og lad opp til innsett, så kommer nok de lysere dagene også!!

Høres ut som en kjempekiip opplevelse. Jeg gav også denne ganen beskjed om at jeg ville ha *maks bedøvelse* så jeg var temmelig rusa. Synes uttaket gikk greit selv om det selvfølgelig er ubehagelig!!

Jeg fikk satt inn ett bra, firedelt egg i går :-) I tillegg fikk jeg 5 på frys!!! er kjempehappy for forrige gang fikk jeg ingen på frys og bare middels gode satt inn. Kanskje mitt sunnhet- og treningsregime det siste halvåret har gitt avkastning?? Hva tror dere?

Gjest Bjørnen Collargol

Oi dette var jo bra da Saline :-)

Jeg er også veldig spent på hva dagen i dag vil bringe. Håper på noe ala det du fikk!

Var jo 11 befruktet i går så....

Kommer med oppdatering senere i dag jeg :-)

Wooow! 5 på frys?? Så bra;) Men får håpe i første omgang at det er gullegget som ble satt inn! Og at de andre godgjør seg for søskenforsøk senere...

Jeg venter spent på at dag 14 kommer... "Bare" 10 dager igjen til jeg kan teste, men ryker nok på en test et par dager før. Spennende, men allikevel så uutholdelig!

Lykke til med ruging Saline, og lykke til med innsett i dag Bjørnen Collargol =)

Annonse

Hei jenter jeg har forhåpentligvis innsett på fryseegg søndag. 8 omgangen på søsken, og jeg håper dette blir den siste. Har 4 egg igjen i fryseren så er vi ferdige i det offentlige, så det begynner å røyne på nå med sjanser. Ang. kvalme lillemin så er det vanlig å bli kvalm av crinonen. Har jeg blitt av den mange ganger. Så det er ikke nødvendigvis graviditetstegn....

Det har vært litt av en aktivitet denne uka!

Er selv ruger på 2.dag etter å ha satt inn 2 flotte firedelte egg, i tillegg fikk jeg fem på frys!

Jeg er en av dem som er i fare for overstimulering, da jeg hadde mange eggposer... -men tror dere virkelig at dersom faren hadde vært SÅ stor - da hadde de ikke satt inn egg..eller hva? Kjenner hele tiden etter symptomer.. men helga og uti neste uke er den verste tiden visstnok.. for da (forhåpentligvis!) fester egget seg og kropper produserer hcg selv.. Noen som har kjennskap til overstimulering og hvordan det kan utarte seg?

Uff, setter litt demper på denne spennende rugeperioden...

Gikk på samme dose spray og sprøyter sist gang, og alt gikk strålende - gravid på første forsøk!

Gjest Bjørnen Collargol

Det jeg har skjønt med overstimulering er at det er jævlig vondt. Er visst ikke tvil dersom man blir det. MEn det er visst veldig viktig å drikke masse vann hver dag dersom man står i fare for å bli overstimulert!

Lykke til med rugingen alle sammen forresten!

Jeg håper alle rugere ruger godt på gulleggene sine og at det blir noen flotte juli babyer ut av det:)

Jeg har tenkt litt siden jeg leste innlegget ditt, Søskenhåp for Edvart. Du mente det sikkert ikke vondt, men litt av gnisten min ble borte på en måte...da du sa det om kvalme, crinone og graviditetstegn...

Man skal selvfølgelig være realistiske, men jeg håper jo så inderlig!

Uansett, så hører jo bivirkninger med all den medisineringa, så hvorfor ikke kvalme av crinonen også...

Får du satt inn i morgen eller? I så fall, lykke til!

Og til dere andre, pass godt på eggene! Og ja, hvordan har det gått med kaffeplante?!?!

Gjest Bjørnen Collargol*ruger

Forrige runder så hadde jeg akkurat de samme symptomene den gangen det ikke gikk som da det gikk... Så det er klart at disse hormonene og progrestontilskuddene gir en masse symptomer som kan minne både om graviditet og mensen....

MEN jeg begynte faktisk å blø tidligere på det forsøket jeg faktisk lyktes på :P

Nå er jeg på rugedag 2 og tiden har gått ganske fort frem til nå, men jeg vet jo at jo nærmere jo tregere går tiden.... har i alle fall vært slik før.

I tillegg mener de på Ullevål at man skal vente 3 uker før man tester så man kan utelate falske resultater.

Men det gidder jeg ikke... Ikke når jeg vet at jeg fikk positiv test på rd 13, hehe....

Jaja, vi får uansett smøre oss med litt mere tålmodighet foreløpig ;p

hall alle sammen.

av de to eggene som ble befruktet var kun det ene fint og hadde delt seg som det skulle.fikk satt inn ett femdelt egg.....er det like bra som et todelt og firedelt spurte jeg...fikk til svar at de hadde ikke satt inn et egg de ikke hadde hatt tro på og at det varierte hvor raskt det delte seg i starten....hva er deres erfaringer om det....

Gjest Bjørnen Collargol*ruger

Det har jeg også hørt, at det veldig individuelt hvor fort de deler seg i starten... Dersom de er trege i startern tar de det igjen etterhvert. Det sa hun på Ullevål. Er sikkert derfor det er varierende hcg også tenker jeg.

Men det er jo supert at du fikk tilbake et egg da. Du så jo hos meg... 17 ut og endte bare opp med at det var 2 som var brukendes :P

Lykke til med rugingen du også kaffeplante!

Hei alle damene...spennende å lese trådene over her...

Fikk ut egg og satte inn to fine. (Dropper alle detaljene...)

Så nå ruger jeg og igjen for 10 gang totatl og 8 søskenforsøk...håper spesielt for oss nå søskenhåp for E??? (Selvfølgelig for alle)

Siste forsøk hadde jeg positiv test...så håper alt jeg har gjort siden sist med operasjoner +++ skal gjøre susen...

Stadig optimist...

Lykke til tøffe jenter...dette er xxxxxxxxx på jord!

ja sant det.men trodde eggdelingen foregikk med dobbling hele tiden jeg...2..4..8..16...osv...men har vel huska feil da.....blir noen lange uker på jobb før man vet mere.....

tørr ikke tenke på dersom vi ikke lykkes....da skal jeg ta en masse prøver deriblant å sjekke eggreservene min siden ejg fikk ut så lite egg...men 4-6 er vel ikke så ille....de var j oder men kom ikke ut....også måtte jeg gå ned i vekt før neste gang.......så da blir detleeenge til .....for jeg bør ned 10 kg......

men jeg har liksom gitt opp tanken og drømmen på flere barn jeg så tror ikke vi lykkes med ivf heller.....

klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal kunne glede meg over å være gravid om 2 uker......det er sannheten og slik jeg føler det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...