Gå til innhold

Ny tråd for oss med uttak og insett uke 42:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært så mange å velge mellom så prøver på nytt jeg....:)Hvordan går det med dere???

Jeg skal på ny UL i morgen for å se om eggene har blitt store nok...noe jeg håper på...og da blir det jo i slutten av uka...

kejnner ingen symptomer bortsett fra litt murringer der nede av og til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde uttak på fredag, og har insett i dag =)

Av uttaket fikk jeg 5 egg, 4 av de ble befruktet, og er nå spent på hvordan delinga har gått.

Forhåpentligvis settes gullegget inn i dag....og jeg kan være en lykkelig mor om 8,5 mnd.

Skrevet

Jeg skal ha uttak i morgen tidlig. Satte eggløsningssprøyta i går så nå er det bare å vente.

Var på UL på torsdag og eggene så vissnok passelig store ut i forhold til tidspunktet....

Sist fikk jeg kun ut egg fra den ene eggstokken og det kan se ut til at det samme skjer igjen. Den andre ligger så langt bak og vanskelig til(og sikkert litt deformert etter en cysteoperasjon for mange år siden). Håper bare på bedre kvalitet enn sist. Ifølge legen var eggene av middels kvalitet og som forventet i forhold til alder. Jeg er nå 36 (snart 37 år) så det er tydelig at jeg ikke kan forvente å få det perfekte egget.

Dette blir spennende jenter - nå skal vi lykkes alle sammen :-)

Skrevet

da har jeg kommet hjem fra ny ul....og slimhinna så perfekt ut sa han legen....altså at den var akurrat som den skulle være...eggene hadde vokst litt siden fredag...men kun 5 egg som var på mellom 14-18mm...vil det bli flere før uttak tror dere????kun ett egg på den ene sida....

har uttak på torsdag og innsett på lørdag.....

dere som har gjort dette før...trenger man mer en en hviledag fra jobb etter innsett eller kan jeg fint møte på jobb på mandagen??

blir en spennende uke dette her....

Skrevet

Jeg skal på egguthenting på onsdag og så blir det innsett på fredag.

Har fått utt 11 og 14 egg de forrige uttakene så håper jeg får noe lignene denne gangen og.

Skal sette el sprøyta 20.30 i kveld.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Jeg har nå fått satt inn et perfekt 8-delt egg og rugetiden har nå begynt! Og heldig som jeg var, fikk jeg også ett fint 8-delt egg på frys, så nå er det bare å se framover!!

Når det gjelder hviledag etter innsett, så skal det ikke være noe i veien å gå på jobb dagen etter. Jeg har valgt å være sykemeldt, da jeg har en jobb som er full av stress og tunge løft, i tillegg til at kroppen har vært litt redusert og sliten gjennom dette forsøket.

Men det sies at man fint kan gå på jobb dagen etter!

Lykke til med alt jenter =) Krysser fingrene for at uke 42 er uka alt skjer!!!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg satte siste sprøyta i går og skal sette el-sprøyta i kveld kl 21:30.

Uttak på Ullevål på onsdagen og forhåpentligvis innsett på fredag.

Hvor store var de andre eggene dine da kaffeplante? Vil ikke tro at det blir flere, men det er aldri godt å si altså.

Skrevet

Sist var jeg sykemeldt mellom uttak og innsett, men denne gangen skal jeg på jobb både dagen mellom og innsettdagen. Prøver å leve mest mulig normalt og tenker det er det beste for meg. Har en meget krevende jobb så det er værre å være borte da det blir så mye å ta igjen. Har heller ikke fortalt noen på jobben hva som skjer.

Skrevet

BC:

målte ikke de andre eggene så vet ikke....så da blir det 5 egg ut da...lite synes jeg men hun dama på klinikken mente det skulle holde i massevis....så er veeeldig spendt....

Skrevet

har dere også eggløsningssprøyte på 10 000 iE?????skal sette i morgen kveld jeg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

5 egg holder det vet du. Var det jeg fikk ut de forrige rundene og jenta mi er et resultat av den siste runden :-)

Jeg har nå satt el-sprøyta, det er Ovitrelle 6500IE.

Er kjempespent på resultatet altså!

Skrevet

ja sytes at min dose var ganske høy jeg...

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Er det ovitrelle du har også?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

ok, da er det sikkert normalt på det merket tenker jeg :-)

Skrevet

hei.da nærmer det seg med stormskritt...skal ta eggløsningssprøyta i kveld kl.22.....spendt på hvordan det blir å presse 10 000 iE inn i magen på en gang.....

så til et spørsmål som sikkert provoserer mange men spørr om "råd" likevel jeg....er noen av dere sykmeldt etter egginnsett????

jeg har egginnsett(dersom befruktning finner sted vel å merke)på lørdag....bør jeg da være helt eller delvis sykmeldt noen dager etterpå????hva er best liksom????jeg jobber som baseleder på en friluftsbase i barnehage....går mye i terreng og går uten matpause....

er mentalt veldig sliten men håper på bedring etter denne uka da...eller kanskje det ikke skjer før man vet om man er gravid????

skulle etter opprinnelig plan ha hatt uttak og innsett mandag og onsdag denne uka...og er sykmeldt ut uka...altså noen dager etter også.....emn blir ikke dette nå som det er forskjøvet...

vet ikke om jeg har samvittighet til å spørre om noen dager til nemlig....

dette ble langt....men none som kan mene med meg???.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Kjempespennende dager fremover nå ja :-)

Det skal ikke være noen grunn til sykmelding, men dette tror jeg nesten at du må føle på selv.

Jeg var sykmeldt i hele rugeperioden begge mine 2 ganger, men det er fordi jeg har vært så utrolig sliten og har mye sikkerhet for andre mennesker i jobben min og vet at jeg ikke hadde klart å ta vare på den biten.

Skrevet

hvordan går det med dere????satte el-sprøyta i gårkveld jeg og venter nå bare på å ta egguttak i morgen tidlig:)

svir det rundt stikkstede til flere her?eller rettere sakt det klør noe veeeldig...vanlig?

Skrevet

Jeg ruger som bare det, og jeg leter etter noen tegn på om ting har gått bra eller ikke.

Ømme bryster, men det kan forklares med crinonen og alt det andre som har blitt stappa inn de siste ukene.

Trøtt, men det kan forklares med at jeg har hatt lite energi gjennom hele forsøket.

Så nå er det 10 dager igjen til jeg kan teste, er noen spennende dager foran meg. Jeg er sykemeldt også, så jeg får forhåpentligvis litt tid til å hente meg inn...

Det er som det blir sagt her, at det med sykemelding må man kjenne litt på selv. Jeg følte at jeg trengte det, for jeg jobber med små barn som trenger, og krever (!) at jeg er tilstede 100%, men det klarte jeg ikke....

Tvi tvi til alle sammen her, krysser fingrene for at uke 42 fortsatt er uka der alt skjer!!

Skrevet

spennende uker ja. jeg sitter og vurderer selv....angående sykmelding...jobber med små barn selv....tror ikke topplokket er helt med før jeg vet resultatet...

gruver meg til i morgentidlig...uttaket...har man vondt også etterpå?

Skrevet

Det var det jeg sa til legen min også, at hodet ikke henger helt med før jeg har testa! Så like greit med en sykemelding...

Uttaket syns jeg var litt vondt (uten å skremme deg). Men jeg hadde så mange folikker de skulle prøve å hente tak i, så det ble litt stikking her og der. Jeg merket at de hadde romstert godt oppi der, for å si det sånn, for da de skulle sette inn merket jeg fortsatt at jeg hadde litt vondt, og innsett er ingen ting i forhold til uttaket.

Det går nok bra, bare husk på å slappe helt av i underlivet.. Jeg var litt anspent, så kanskje derfor jeg merket så mye av uttaket!

Lykke til!!! Nå er det kun det beste du har i vente;)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ja da har jeg vært og "høstet" :-p

Bla jaggu meg 17 egg på meg.... Men regner med at ikke alle er helt modne. Så eggposene på venstre side var litt mindre enn de på høyre så...

Slimhinna var på 13 milimeter så det er fine forhold for innsetting. Nå er det bare å vente til i morgen og høre hvor mange som er befruktet.

Skrevet

Så spennende!!

Ønsker deg lykke til, måtte du få ditt gullegg og noen på frys!!

Tvi tvi ;)

Skrevet

har sendt en forespørsel til min lege og ønsker hans vurdering på o mjeg bør sykmeldes videre helt eller delvis i noen dager....så vel tilbakemelding da:)

håper å kunne slappe av da...skal jo ta vival og paracet pluss lokalbedøvelse.....

dere: et spørsmål....de kaller egguthentinga for en operasjon...betyr det at folk har på seg grønne klær og munnbind og at jeg må ha på meg sykehusklær liksom????

eller foregår det på et vanlig undersøkelsesrom???

BC:

Lykke til med innsett og ruging:)

Håper jeg kommer etter dere begge to i slutten av uka da jeg har innsett på lørdag:)

Skrevet

Uttaket synes jeg går veldig greit selv om det både er ubehagelig og litt vondt. Jeg har begge gangene bedt om "full pakke" med smertelindring og beroligende så jeg har vært ganske så bedøvet :-)

Du kan forvente litt smerter resten av så jeg har tatt uttaksdagen fri. Etter selve uttaket dro jeg hjem for å sove ut "rusen"....

Jeg går på jobben mellom uttak og innsett og synes ikke dette er problematisk. Er kanskje ikke like konsentrert, men det holder helt fint. Nesten bedre enn å bli sittende hjemme å vente på svar synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...