Gå til innhold

Stor og dyp fontanelle (samme som juliklubben)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes lillebror på tre måneder har så stort hull oppi hodet. Det pulserer og dunker inni der og det ser jo nesten litt ekkelt ut.

En venninne av meg i helsevesenet sa at dersom babyer var veldig innsunket i fontanellen, kunne det tyde på væskemangel. Tror nok ikke det siden han alltid har vært så tydelig der. Så han er nok bare sånn - den gror jo i løpet av første år nå så...

Eller skal jeg være bekymret for dette? Hvordan er deres små i fontanellen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min har også d,den har vært veeeldig innsunken var hos lege men fant ingenting og bekymre seg over.. Han er nå 6mnd og den har blitt mindre,men går veeldig i rykk og napp.. så d er nok ikke noe å bekymre seg over ;))

Skrevet

har hørt at denne mest sannsynlig går til "normalen"(uff ikke pent å bruke) etter hvert av seg selv.

men man kan"hjelpe" den med å massere feks når man bader. denne er like sterk som en seilduk så det er bare å masere.

tassen har nesten ikke tegn til den igjen nå(var ikke stor heller da)

Skrevet

Jeg har nesten ikke turt å gjøre noe som helst oppi der. Har fjernet skurv og sånne gule flak fra hodebunnen ellers, men turte ikke gni olje oppi fontanellen.

Og er ikke fontanellen "tomrommet" som hodeplatene skal gro sammen i? Kanskje er jeg teit nå, men jeg skjønner ikke hvordan massasje kan få fontanellen til å gro fortere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...