Gå til innhold

Hyperemisis.....fuck....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja...da har jeg kommet hjem etter 4 dagers opphold på sykehuset for å få næring og kvalmestillende. Det sugde big time!!! Jeg var nemlig ikke kvalm i det hele tatt når jeg kom inn eller noen av de 4 dagene eller kasta opp. Ingenting! Men når jeg skulle hjem, fra jeg så huset mitt fra veien. Da kom kvalmen! Så nå sitter jeg her igjen, kjempe kvalm, truer i meg mat og drikke, truer meg til og sitte oppe. Late som jeg ikke er kvalm. Det er helt sykt!! Og jeg vil ikke tilbake heller, men det må jeg hvis jeg kaster opp igjen! Og det vil jeg jo ikke.

Jeg ser så veldig godt hvor sliten samboeren min er. Han må ta seg av 2 åringen, meg og huset, pluss jobbe 100%. Syns skikkelig synd pån.=/

Men nå er jeg 11 uker i morgen, så satser på at det går over om litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Føler med deg/dere! Jeg sier bare at husfar må sykemelde seg - han sliter seg helt ut. Ring til fastlegen deres, så kanskje det blir litt lettere for dere. Kjenner kvalmen kommer sigende her også....:-)

Lykke til!

Skrevet

Du er ikke alene om kvalmen :( Jeg har nå prøvd i noen dager å leve som normalt, å være sosial og finne på ting, men d funker ikke. Jeg må springe å nå en dass innimellom, det er så tungt.. i tillegg har jeg ingen som kan ta vare på meg... ingen samboer og far til bebis.. han vil ikke ha noe med barnet eller meg å gjøre siden det er slutt, så jeg vet, dette suger big time!

ikke for å syte så alt for mye, men dette går utover meg psykisk...:S

Lykke til alle dere andre kvalme kvinner der ute, hold ut<3

Skrevet

Uff Hi, kunne Like gjerne vært jeg som skrev det der, bortsett fra at jeg ikke har vært innlagt enda... i dette svangerskapet da.. Men hyperemesisen er på plass igjen, og jeg blir nøye fulgt opp av legen min heldigvis. Sliter veldig som du sier med skyldfølelsen selv overfor sambo som jobber 100% , tar seg av tulla ,huset OG meg! skjønner ikka at han fårr det til engang.. er i min 9 ende uke i dag, så er jo lov og håpe det gir seg rundt uke 12, men jeg tviler vel sterkt etter tidligere erfaringer... øsj... men det er jo verdt det til slutt, selv om det er en fattig trøst. Lykke til med kvalme alle sammen =S

Skrevet

Har ikke fått no diagnose, men vet alt om kvalmen :(

De "truet" med å legge meg inn sist svangerskap pga kvalmen. Så jeg spiste masse snop for å gå opp i vekt. Hadde et barn å ta meg av helt alene i en by uten familie så jeg kunne ikke bli innlagt.

Denne gangen skulle jeg faktisk ønske jeg kunne. Kaster ikke opp hele tiden slik som andre, men jeg jobber hver dag med å holde på det jeg har i magen. Jeg får ikke sove om nettene. Og sambo er gretten fordi jeg ikke klarer å fungere å gjøre alt han forventer. (klesvaske for 5 personer, rydding i hus o.l)

Lykke til til alle dere gravide med kvalme. Håper den forsvinner snart :)

Skrevet

Hei, så utrolig kjekt å høre at jeg ikke er aleine om å være så kvalm. Er syv uker på vei og har nok noen uker igjen av denne kvalmen. Har ikke kastet opp ennå, men tviholder på det jeg klarer å få i meg. Bare jeg åpner kjøleskapet så velter det seg i magen. Var kvalm med første mann også, men dette er mye verre. Blir også fulgt opp av legen for å se om vekten går opp eller ikke.

Men vi må jo bare holde ut. Lykke til alle sammen.

Skrevet

fint og vite at man ikke er alene....jeg sliter fortsatt med morgen kvalme, men overlever kvelden bra=) Men må ha 2 kvalmstillende om dagen ennå. håper ikke det skader fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...