Lille persille* Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Litt ny her inne jeg og det virker som at mye dreier seg om testing, hehe. Når kan man teste om man er gravid? Kan noen fortelle meg hvordan en eggløsningstest fungerer?
Lille diamant Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Hei, og velkommen! Har dessverre ingen fasit på når man kan teste,for her inne så tester vi akkurat når vi føler for det ;o) hehe. Prøver jo å vente til den dagen jeg venter mensen, men har vel ikke skjedd at jeg har klart det. Har ikke prøvd så lenge heller da, så er ingen dreven tester sånn sett. Men kan vel i teorien teste 3 dager før ikm, og kanskje få ett positivt svar. Clearblue testene kan jo brukes 4 dager før forventet mens Eggløsningstestene vil ofte få to streker uansett når du bruker de i syklusen, men er ikke positive før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Dette pga at vi alltid har litt av hormonet LH i kroppen, og det vil vises på eggløsningstestene som en svak strek.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 En eggl.test fungerer på samme måte som en grav.test, bare at den måler LH-stigning (som blir avgitt pga eggl.) istedet for hcg. Man tester ofte over flere dager. Så dersom du har 28 dagers syklus, begynner man gjerne å teste på dag 12 (?), så tester man hver dag til testen blir positiv. Man kan ha positiv test 2 dager på rad. Når testen er positiv er d 24-48t til egget løsner. D er smartest å ha en del sex i dagene FØR eggl., for da ligger soldatene på vent, men fortsett å ha sex litt til.. ) Jeg har 32 dagers syklus, så tester ca fra dag 16, har eggl. ca på dag 18. Jeg bruker billigtester, strimler, syns de funker fint, men d er en del som ikke liker dem. Trikset er vel å tyde de; men teststreken skal være like sterk, eller sterkere for at testen skal være positiv. Andre bruker digital test, de er dyre, men gir klart svar. Håper du skjønte dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå