Gå til innhold

*chiquita*;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

god kveld;-)

nå har vi vært i dåp, og mesket oss med god mat og masse kaker...mmm!

tuva var helt gira(og rampete...hører ikke etter om dagen), og sovnet i bilen kl 18;-)

sigurd var et prakteksemplar både i kirka og etterpå, og sovnet litt over kl åtte...spent på hvor lenge han sover, for de siste nettene har han ikke spist før kl 5-6;-)

tror jeg holder på å få mensen...auuu.husker hvor grusom den første etter fødselen var sist.pms nå hvertfall;-/

jeg GLEMTE 6-ukers kontrollen hos hs på fredag...flaut.er skikkelig i hormontåke om dagen, jeg..

har dere hatt en fin helg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God kveld!

Hatt en fin helg hjemme med Bendik og Hermine. Mannen er på jobb hele helga. Så da er det godt å he en bestemor vi kan besøke for å bytte stue litt:)

Så koselig med barnedåp, og det høres ikke galt ut med god mat og kaker:) Er en skikkelig søtmoms i helgene,men nå må jeg skjerpe meg fra i morgen:) (begynn aldri på en mandag sies det vel?)

Så deilig nåår Sigurd sover så lenge. Jeg skal ikke klage på Hermine heller,men det er god når de sover til morraen:) Selv om 5-6er jo tidlig morra, så vil jeg jo si de sover rundt når de sover såpass lenge.

Jeg må begynne å ta kveldstellet på Hermine tidligere, både igår og idag sovnet ho rundt klokka ni i fanget, og da føler jeg ikke for å vekke ho for å stelle ho for natta. Så i natt fikk ho pysjamasen på kl.2:) Får se tid det blir i natt. Skal ihvertfall legge meg selv nå også:)

Mensen ja, jeg har ikke stoppet å blø enda, men tror jeg blødde i neste seks uker sist. Så fikk jeg mensen etter 7mnd. Da var jeg livredd for å være gravid, så kjøpte test og fikk mensen dagen etter jeg hadde tatt den:) Må betille time til 6 ukers kontroll. Vet du om man må få tak i spiral før den hvis man skal ha det??? Tenkte å prøve det nå. Vi vet jo ikke om vi er ferdig med barn:) Har sagt at mannen kan værsågod se å kappe strengen når vi er ferdige,men ikke før han er 40:)

Ha en fin ny uke!

Skrevet

hei;-)

tror du må ha resept på spiralen og hente den først...evt få resept på kontrollen og ny time for innsetting!

nå er det stille i huset...tuva er på dansing, og sigurd ligger ved siden av meg og slapper av;-)

han er så rolig i forhold til det tuva var, og veldig tålmodig...

sambo skal kutte strengen etterhvert her også...drøyer litt, så jeg begynner på p-pilla først...tåler ikke minipille,plaster etc...

hvordan går det med bendik om dagen da..har han blitt mer sjalu?

Skrevet

Ja, da må jeg ringe å få bestilt time og få resept i samme sleng.

Hermine er også mye roligere enn det bendik var. Det kan jo være at det er vi som er roligere?? Nå sover ho,mens jeg skal egentlig rydde:) Venter helsesøster her kl.12.

Bendik er sjalu,men det er enda "bare" det at han styrer veldig med ho. Han vil klemme og løfte, og omtrent ligg eoppå ho når ho sover. Jeg tør ikke la han være alene i samme rom som ho er, mer enn at jeg bare løper ned å henter noe. For han kjenner ikke begrensnigene på hvor hardhendt han kan være. Det er ikke med vilje,men han vet ikke hvor sterk han er i forhoold. (ble dårlig forklart,men du skjønner sikkert hva jeg mener:)

Tuva da? Hvordan går det med ho om dagen?

Skrevet

hei;-)

er litt det samme med tuva, men syns det går seg til litt nå...sigurd er jo mye mer våken nå, og hun får mer respons fra ham...så da trenger hun ikke være helt oppå ham;-)

sigurd våknet ikke for mat før kl 6-30 idag, så det begynner å bli luksus...ikveld sovnet han 19.30, så det blir spennende å se (sovner vanligvis 21 fortsatt)

vi er nok roligere med nr 2 ja...og jeg er mye mer bevisst på når han er trøtt, så jeg får lagt ham før han blir overtrøtt.

nå er det snart bursdagsfeiring for tuva...skal ha selskap neste lørdag og vi skal innvitere 14 barn;-)(hjelp)...

blir vel mye vasking og baking til uka, så jeg er glad jeg er hjemmeværende "husmor";-)

Skrevet

Ja, det er jammen deilig å være hjemmeværende:) Nyter det veldig og kan ikke tenke meg tanken å skal jobbe igjen:)

Idag har vi lagt oss etter gutta ble sendt avgårde på jobb og i bhg. Deilig å ha muligheten til det.

Hermine er en skikkelig blidfis om dagen,smiler omtrent hele tiden når ho er våken, og det er jo så herlig.

Helsesøster har vært her, og det var så koselig. Alltid gøy når de kommer og skryter masse av babyen din. Vi skal på første gruppe 29.okt. Det er selvfølgelig på pappas bursdag. han skulle blitt 45år den dagen. Men det er kanskje greit å ha noe å gjøre.

Ha en strålende flott helg!

Skrevet

god kveld;-)

nå sover de to små, og endelig tid for middag for mor og far;-)

tuva har så ufattelig mye energi om dagen, er helt hyper...sigurd er veldig lett å ha med å gjøre fortsatt;-)

koselig når de smiler mye, da vet man at de er fornøyde;-)

sigurd kommer stadig med nye lyder, og er veldig nysgjerrig...

tiden flyr, han er jo 2 mnd allerede i morgen!

skjønner at du gruer deg til bursdagen til faren din.det vil jo naturligvis være en tung dag med mange tanker.er nok godt å ha noe å gjøre den dagen, og også kose deg masse med mannen og barna dine...*klem*

nå er maten servert, så jeg får skrive mer senere;-)

fortsatt god helg;-)

Skrevet

Så koselig med middag for to:) når ungene er lagt! Gleder meg litt til jeg kan legge Hermine tidlig.

Ho har nettop hatt økedager, så det merkes godt,når ho sover lit og spiser mye.

Men idag virker ho roligere og ser ut som ho kan sove som ho pleier.

Bendik er også ganske hyper om dagen, spesielt i helga merker jeg. De er jo vant til litt høyere aktivitetsnivå i bhg:)

Sigurd 2mnd allerede. Skal si tida går fort ja:) Må jo bare nyte den max! Det er jammen koselig når de pludrer og smiler masse.

Vi skal spise middag på Mc.Donalds idag. Har en gutt som gleder seg veldig. Lettvint og greit avogtil.

Det er godt ha familie rundt seg på tunge dager, Og det er jo slike dager som alltid vil være der uansett. Så blir de sikkert ikke fult så tunge etter noen år. Håper jeg! Takk for klem!

Ha en fin søndag!

(nå må jeg stoppe bendik fra å skulle vaske trappa, han har akkurat fylt en bøtte med vann på badet)

Skrevet

hei;-)

ja, da var helga over, og jeg sitter å planlegger uka med tanke på bursdagen til tuva...jeg har blitt så grusomt opptatt av å planlegge, rene logistikksjefen!!(har alltid vært mer spontan egentlig...)

ikveld er sigurd lagt rett i senga for første gang, og det gikk over all forventning...sovnet fortere der oppe, enn i bagen nede.(ingen skriking der heller)

i morgen skal vi prøve å legge ham tidligere.kl 19 er nok passe, for det virker som han blir veldig overtrøtt utover kvelden;-/

veldig deilig at rutinene kommer litt av seg selv...plutselig er han nede i 4-5 måltider om dagen, og sover hele natta.luksus.litt positivitet skal det vel komme ut av å ikke kunne amme;-))

slitsomt med økedager, ja.utrolig nok har flaskebarn det også, men vet ikke om det er like ofte.vi går jo egentlig veldig etter klokka, og det faller meg ikke inn at han er sulten etter en time, og bare smådrikker og surver...må da koke flasker oftere også;-(

nei, jeg får vel ta kvelden.resten av familien sover, og det er litt deilig å sitte oppe litt i fred og ro;-)

ha en finfin uke;-)

håper du klarte å avverge trappevask;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...