Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #26 Skrevet 18. oktober 2009 Tantebarnet (jente) er 2,5 år og bruker str 27. Hun er ei stor jente med store føtter.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #27 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har oppdaget at det er store variasjoner av hvordan foreldrene tolker hvilken størrelse barna bruker! Har begynt å jobbe i barnehage og har merket at f.eks en jente på 2,5 har veldig små sko, hun har str 21/22 i de skoa hun har i barnehagen. Hun får dem på seg og små barn klager sjelden over trange sko, de bare krøller tærne og fyker avgårde. Men hadde hun vært jenta mi så hadde hun nok hatt str 23/24. Et annet barn går i sko som virker som de er minst 1 størrelse for store. Hun er 15 mnd gammel, er liten og sped og har sko i str 22 som ramler av hvis jeg løfter henne opp fra bakken. Til henne hadde jeg nok kjøpt str 20 hvis hun var min. Ikke misforså meg nå, jeg legger meg absolutt ikke oppi foreldrenes skokjøp, det er deres ansvar. Jeg bare observerer at det er store forskjeller på hvordan foreldrene definerer skostørrelsen til barna.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #28 Skrevet 18. oktober 2009 Helt enig med deg anonym 22:16 For meg er det viktig at skoen sitter godt på foten fremfor at dem skal ha noe å vokse i. Vinterstøvler kjøpes 2-3 ganger i løpet av sesongen her i huset for en sko som passer i september/oktober kan da ikke passe helt til mars/april. Barns føtter vokser mye når dem er så små. Minsten her er forresten 17 mnd og bruker vintersko i str 21, dem må garantert byttes før jul, til str 22. I sommer, fra mai til september har vi brukt sko fra str 18-19-20-21 ettersom foten har vokst. Altså et skobytte nesten hver mnd. Med større barn er det "lov" å kjøpe så man kan vokse litt i. Jeg har 5 små å kjøpe sko til, så det kunne helt klart fristet å kjøpe sko som dem kan vokse i. Det er en dyr affære med gode sko som skal passe perfekt hele tiden. Vi kjøper kunn ecco, geox og viking gore-tex. Mannen har regnet på det og vi bruker ca 20000,- i løpet av et år på sko til alle barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå