Gå til innhold

Behandling for bekkenløsning i Oslo / Romerike området

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som kan anbefale god behandling for bekkenløsning i Olso / Romerike området?

Ved forrige svangerskap gikk jeg til fysioterapeut og fikk massasje og akuounktur, med ganske god effekt. Men nå har jeg flytta fra der jeg bodde før, og trenger å finne god behandling. Vet jo at ikke alle er like flinke på bekkenlønsing....

Fortsetter under...

Hei.

Tror jeg har hilst på deg før en gang? Jeg har jente født i september 03, og i januar 06. Tror jeg traff deg på Jessheim på Bim-treff en av de to gangene? Du var lenger på vei enn meg, men jeg husker ikke hvem av gangene det var?;-) Funker ammetåka ennå, tro? ....he he he

Er på vei med nr tre nå, og har allerede fått bekkenløsningssmerter - bare en mnd på vei. Jeg har termin i slutten juni 2010.

Jeg har tenkt å gå til manuell terapeut Anders Ødegård på Årnes, og akupunktør Nina Nergård i Vormsund. Vet ikke hvor du bor nå?

Hei

Jeg ser at det er noen uker siden du la inn innlegget, men jeg kan absolutt anbefale Gruppefysio på Lørenskog. Nå vet jeg jo ikke hvor du bor, men det er iallefall på Romerike... Hvis du er kjent på Lørenskog holder de til i Solheimsveien 28 i samme bygg som Babyshop (ved siden av Elkjøp Megastore). Telefon 67976038.

De fokuserer KUN på bekkenrelaterte problemer og har derfor veldig god kompetanse ekspertise og man får allsidig behandling. Du kan få behandling både før og etter fødsel. De tilbyr både individuell behandling, gruppetrening i sal med fokus på muskularturen som styrker bekkenet (forskjellige grupper for gravide og de som har født), samt bassengtrening.

Jeg benytter meg nå av alle 3 tilbudene, og er strålende fornøyd. Det er utrolig deilig å trene litt selv om man knappast kan gå, bassengtreningen er fantastisk deilig, og timene hos fysioterapeuten gjør at jeg føler meg 10 kg lettere etterpå (etter at stive muskler er tøyd og massert). I tillegg er det veldig sosialt med gruppetrening, da du møter andre jenter i samme situasjon.

Det koster ingenting så lenge legen har henvist deg med diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Men legen min var ikke enig i at han trengte skrive det, så fysioterapeuten skrev det bare på selv. Veldig greit og enkelt! Anbefales alle med bekkenløsning i Oslo og omegn!

Lykke til!

• 4 uker senere...

Hvis det er aktuelt med behandling hos kiropraktor kan jeg anbefale "Bekken og Barn" som er spesialiserte på bekkenløsning og andre relaterte plager. Det ligger i Hoffsveien på Skøyen, kun noen minutters gange fra Skøyen stasjon

Annonse

• 1 måned senere...

Jeg gikk på gruppefysio på Lørenskog med førstemann, veldig bra opplegg med både bassengtrening og gruppetrening i sal sammen med andre gravide:) Det er også bassengtrening på Jessheim fredager kl 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...