Gå til innhold

arg, er sånn i stuss!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre mnd siden var jeg hos legen og forklarte at jeg har veldig ujevne sykluser, fra 6-10 uker... Ikke finner jeg eggløsning heller...

Legen tok da blodprøve en gang i uken i en mnd - og fant ut at jeg ikke hadde økning i progresteron - altså ikke eggløsning.

Jeg fikk da rekvisisjon til gynekolog... Fra jeg var hos legen første gang tok det 3 mnd før jeg kom inn til GU.

Jeg var hos gynekolog i forrige uke, og han fant mange cyster på begge sider. Han sa ingenting hvorfor - eller hvordan få vekk, bare at det kunne ha noe å si på fruktbarheten. Han vil ta nye blodprøver for å sjekke om jeg får eggløsning, noe som er dobbelt opp!! Og jeg skulle få ny konsultasjon i JANUAR! Det er altså 6 mnd fra første legebesøk. Utrolig så lang tid alt tar!! Han sa "Du er ung, du er bare 27 år, vi trenger ikke å ta noe før - vi har god tid"...

Hva vet han om det? Jenta mi blir 4 i mai, og jeg har hatt lyst på småsøsken leeenge.

Skal jeg ta å gå til privat undersøkelse - eller er det like mye venting der? Har vært på gråten i hele dag... ER DET VITS I Å PRØVE Å BLI GRAVID NÅR EN IKKE HAR EGGLØSNING liksom! Hvorfor må det ta 6 mnd før jeg eventuelt kan få litt hjelp...

*snufs snufs*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, hvorfor bare griner og griner jeg? så teit jeg er... klarer ikke å ha skikkelig fokus på tiden, har bare lyst på beibi ;(

Skrevet

Det eneste jeg kan gjøre er at anbefale at du tar kontakt med en privatklinikk, dersom du har mulighet for det! Da går det unna med utredning kan jeg love deg.

Går selv til privatklinikk, og det er vi utrolig glade for. Ingen ventetid, og utrolig god service:)

Skrevet

Hei, sender en trøsteklem....skjønner du ikke har det lett....

Jeg vil tro det går fortere å få sjekket alt privat, men er ikke sikker men ring volvat å hør der. Men det koster jo litt....men det er det sikkert verdt.

Skrevet

skjønner ikke hvorfor gyn ik gav deg pergo?? du høres jo ut som en som skulle hatt pergo for lenge siden... ring gyn og spør om han kan skrive ut en resept til deg! han har jo undersøkt deg da du var der og når du ik har el forstår jeg ik helt hva han venter med...

Skrevet

få legen til å hennvise deg til en anne gyn.!!!!!!!!!!

jeg ble sendt til gyn. tok prodprøver med en gang jeg kom inn! å nr reslutaten kom ble d sendt brev til haugesund mtp prøverøyr! å jeg er bare 21.. var 20 da..

skaff ny legetime å KREV ny gyn!!!

Skrevet

Så kjekt med svar :)

åh ja, jeg er sånn i tvil. vet ikke om jeg gidder å ringe legen - jeg prøvde å ringe gynekologen og si at hvis det var noen som avlyste en time - ville jeg gjerne overta deres, siden det var så lang ventetid. Men det kunne de ikke gjøre, legen hadde avgjort at dette ikke var noe hast med i det hele tatt...

Tror jeg har lyst å ringe noen private i morgen, men kjenner jeg er litt redd for å bli "avvist" på en måte. Men jeg må bare ikke gi meg...

Kjente jeg ble litt glad når jeg så svarene her, og at det ikke bare er jeg som er teit og utålmodig liksom... :)

Skrevet

Hei :)

jeg var også hos legen pga lange uregelmessige sykluser. Tok da blodprøver slikt som deg. Fikk svar i posten om at jeg skulle komme på en oppfølgningstime. Hun fortalte da at jeg ikke hadde hatt eggløsning, og jeg skulle bli henvist til gynekolog. Som deg måtte jeg igjen ta blodprøver(!!). Ca 2 uker etter at jeg tok blodoprøven fikk jeg brev fra gynekologen om at jeg ikke hadde eggløsning denne syklusen eller, og vedlagt var en resept på pergotime. Stod videre at jeg skulle ta kontakt om 6 mnd dersom ingenting skjedde. Så mulig at din gynekolog også ønsker nye prøver før han gjør noe mer?

Skrevet

jeg er med på tanken - med tar jo så ufattelig lang tid!!!!!!!! det er bare det :( hvor lang tid tok dette med deg?

Skrevet

Vet.. og tiden går veeeldig sakte mellom hver eggløsning(som ikke er der). Tror det er 1,5 mnd siden eller noe siden jeg var hos gynekologen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...