Gå til innhold

glukosebelastning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på glukosebelastning fredag kl 08.30..gruer meg litt kjenner jeg..men rekner med det går bra..har bare et lite spørsmål..

vet jo at jeg skal være fastende når jeg kommer...men er det noe regel på når ta siste matbiten kvelden før?? er det sann at en skal være f.eks 12 timer fastende før timen starter??

takker på alle svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal være fastende fra midnatt kvelden før.

Lykke til!

Skrevet

Jeg var på glukosebelastning i morges. Jeg var heldig og hadde fine prøver. Ikke diabetes på meg. Husk å ikke drikke te eller kaffe før du reiser til legen. Jeg var såååå nære til å ta en slurk av teen min i dagtidlig. Bare av vane. Lykke til! :)

Skrevet

hva går denne glukosebelstningen ut på egentlig? leser at noen sier det er ekkelt osv...

Fikk beskjed av legen min i dag at jeg skal ta den testen, men tenkte ikke noe mer over det der og da...visste ike egenang at det var fordi jeg er overvektig...(BMI 38)...

Skrevet

Du må drikke 2 dl "sukkerlake" og vente på legekontoret i 2 timer. De tar blodprøve før og etter og måler hvordan sukkeret brytes ned i kroppen din. Det er for å utelukke (evt. bekrefte) svengerskapsdiabetes. Jeg fikk ikke vite at det var fordi jeg var overvektig, det har jeg skjønt etter å ha lest på disse sidene. + at ingen av de tynne venninnene mine har vært igjennom dette... ;) Hadde bmi på 31 sist.

Mange synes det er ekkelt å drikke disse 2 dl, særlig siden mange er kvalme i utgangspunktet. For meg gikk det helt fint. Selvsagt smakte det ikke godt - ekstremt søtt, men det gikk helt fint :) Det verste med hele greia var for meg å skulle slå ihjel 2 timer på venteværelset.

Gruer meg ikke hvis jeg må gjenta det denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...