Gå til innhold

Må jeg vente et helt nytt år nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag en sa, etter 12pp siden forige ma i fjor sommer! Må jeg da prøve i 12 nye pp før jeg kan få hjelp?

Noen som vet?

Skrevet

Hei!

Jeg prøvde i 6 mnd - ble gravid, mistet tvillingene i uke 12 i MA, ble gravid etter 1 mens, mistet også denne i MA i uke 10 - har nå prøvd i 5 mnd etter siste MA - fikk beskjed om at jeg ikke fikk nærmere hjelp først etter at jeg evt mister en tredje gang - får da diagnosen habituell abort! Litt kynisk sagt på sykehuset synes jeg - derfor har jeg nå etter 18 mnd prøving på nr 2 med 2 MA i 2009 fått pergotime som en liten dytt på kvaliteten på eggene, samt mer regelmessig syklus etc...

Synes du skal ta kontakt med en gynekolog eller fastlegen din jeg - og forhøre deg nærmere om hva slags hjelp eller støtte du kan forvente deg fremover. Tror det kommer tydelig an på hvor man henvender seg og hvor lav eller høy terskel legene/spesialistene har for evt å hjelpe deg!

Vet ikke om du ble noe klokere jeg - men anbefaler deg ihvertfall å ta kontakt med lege og ta det derfra...

Lykke, lykke til =)

Klem fra

Skrevet

Nei nå ble jeg veldig lei meg når jeg leser at du har mistet:/ Uff det var trist.......hvordan gikk dette til da????

Sender deg varme klemmer:)

Skrevet

Man må nesten uten unntak ha vært gjennom tre aborter før man blir utredet for habituell abort. Men det går jo an å kontakt legen likevel og spørre hvordan ting foregår der du bor. Og så kan du jo trøste deg med at det tar ikke alltid like lang tid før det klaffer. I forrige periode stresset jeg i åtte måneder før det endelig ble positiv test, og så etter SAen i august ble jeg gravid igjen på rappen! Heldigvis, for det er utrolig slitsomt å prøve så lenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...