Spinella Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Sitter i hånden med brev i fra gynekologen. Her står det at mannen min sin sædprøve var normal, og at min eggløsningsprøve ikke kunne sies noe om siden prøven måtte være tatt på feil dag, noe som jeg vet at den ikke er. Dermed får vi ikke noe hjelp, men kan søke om kunstig befruktning om et halvt år. KAN IKKE TRO DET!! Jeg er overvektig, og det er ikke tatt noen prøver om PCOS, diabetes og heller ikke fått påvist at jeg har eggløsning. Men dette har de tydeligvis ikke tenkt å finne ut av heller. Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, jeg bare gråter og gråter, vi har jo prøvd i 2 år, og nå trodde jeg liksom at vi skulle få hjelp, men det skal vi tydeligvis ikke. Off, nå er jeg så lei meg at jeg tror jeg dør! Hva skal jeg gjøre nå da?
Svarteper-prøver og prøver... Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Hei du! Jeg sier bare en ting: Ta kontakt med spesialist, gjerne privat! De tar seg godt betalt, men som regel er det verdt det! Når man har prøvd i over 2 år, så SKAL man få hjelp. Sånn er det! Ikke gi deg! Det er ikke alltid så mye som skal til heller, kanskje bare en liten Pergokur, for å kickstarte eggløsningen. Har du prøvd å finne eggløsingen din med tester? Jeg har ei venninne som prøvde å bli gravid i over 2 år! Den måneden hun brukte EL test ble hun gravid! Hun har nå en sønn STÅ PÅ! Ikke gi deg!
to snart tre Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 BYTT GYNOKOLOG!!!! Anbefaler også å kontakte en spesialist, gjerne privat. Mange private spesialister betaler du kun egenandel hos, hvis du har henvisning fra fast legen. Det er viktig at du får full utredning, og de som er spesialister vet godt hvor psykisk påkjenning dette er. Kanskje noen er inne kan anbefale deg en bra gyno i nærheten der du bor? Sett opp en tråd, og spør! Riktig bruk av pergotime (der de tar blodprøver på rette dager) og tett oppfølgning er viktig og som jeg husker min gyno sa (er spesialist): i en slik fase i livet så er det viktig at pasientene våre får raske og utfyllende svar - dette er en tøff tid for de som prøver". Og 6 mnd etter jeg startet utredningen var vi i gang med prøverør - fant ut at det var svømmerne til mannen som var kun litt redusert, men i go med vi hadde forsøkt så lenge på egenhånd så virket det ikke som om vi klarte det selv. Og 30 % av de som sliter med å få barn er uforklarlig barnløse - ingen finner grunnen til at de ikke blir gravide på egenhånd, men at de trenger litt hjelp. Enten det er pergotime, insemninasjon, eller prøverørsmetoder. Men uansett: en spesialist vil kunne gi dere de beste svarene, så dere sover godt på natten og føler dere ivaretatt og kommer videre i prosessen for å få barn:=) Lykke til:=)
Spinella Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, det går jo an å gjøre. Vi bor i nordland, så det er ikke akkurat flust med private klinikker her oppe, men det er jo verdt et forsøk. Men det første jeg skal gjøre er å ringe på sykehuset å kreve å få tatt disse prøvene jeg nevner ovenfor, pluss at han skal få versågod å få fram en prøve der det står at jeg har eggløsning, for det er her jeg selv tror problemet ligger. Jeg blir så SINT! Jeg vet at den eneste grunnen til at vi blir avfeid er at kapasiteten hos gynekologen er sprengt og at de lett kan avfeie oss som ikke er alvorlig syke. Men allikevell så er det dårlig gjort mot oss, at vi ikke får den hjelpen vi har krav på.
jobber med saken har klart det Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg sender deg en trøsteklem:) Ble trist av å lese historien din. Det er noe dritt å ikke klare å bli gravid:(
Spinella Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2009 Tusen takk for det. Må kaskje fortelle at jeg ringte gynekologen på mandag og krevde en forklaring. Han fortalte hvorfor han mente at prøvene mine var tatt på feil dag, og det er så latterlig for det var han som sa til meg at siden jeg skulle reise bort på dag 20 i den første syklusen så kunne jeg komme tilbake på dag 20 i neste syklus for å ta prøven da. Jeg fortalte han dette når jeg ringte, og vi kom fram til at prøven alikevell var tatt på rett dato, og da fortalte han at prøven viste at jeg ikke hadde eggløsning. Tenk! hvis jeg ikke hadde tatt initiativ selv og tvunget igjennom at jeg VIL ha hjelp, så hadde jeg aldri fått vite dette. Så vi ble enige om at jeg skulle komme inn i neste uke for å ta prøven på nytt igjen (!), og at hvis denne også viste at jeg ikke har eggløsning så får jeg hormontabeletter. Så det hjelper å mase, klage og mase! Heldigvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå