LitenSprell Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Tiden er inne for å begynne å se etter en barnevogn. Den lille kommer ikke før i mars, men det er greit å være ute i god tid. Særlig siden barnevognjungelen ikke alltid er like enkel å finne frem i!! Synes derfor det hadde vært fint å få noen råd på veien. Det eneste jeg vet er at jeg kommer til å kjøpe en duo eller kombivogn. Ellers; forholdsvis liten og lett vogn (kommer til å tas mye ut og inn av bilen), den må være god å kjøre på grusvei, må være behagelig å trille for ei på under 160cm. Håper noen kan komme med noen forslag )
MiMa09 Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Det kommer litt an på hvilket design du liker. Jeg syns Emmaljungavogner er fine, men vet mange syns de ser fryktelig kjedelig ut. Jeg har Emmaljunga City Cross og er superfornøyd med den! Den er ca 14 kg, lett å trille, tykke gode punkteringsfrie (altså ikke lufthjul) hjul. Den er liten og kommer frem over alt. Funker like greit på treningssenteret som i skogen. For mye røtter så takker den for seg, men det gjør vel alle vogner. Enkel og grei å legge sammen også. Du kan ha den som duovogn med å kjøpe en City Bag til, eller som kombivogn med en myk eller hardbag å sette oppi sportsvogna. Tror alle bagløsningene man kan kjøpe koster omtrent det samme. Jeg har gått for mykbagen som heter Quadrolift, og bare setter den opp i sportsvogna. Det er utrolig greit å bare ha en bag å nappe ut av vogna når man skal på besøk, på helsestasjon og lignende. jeg syns det er mye greiere enn å ta opp ungen og vekke h'n hvis h'n sover. Selv om jeg er superfornøyd med vonga mi ser jeg jo at det er mange andre vogner jeg kunne tenkt meg, som er superfine å se på osv. Men det er så mye å velge i at man nok uansett kommer til å tenke at man kunne kjøpt noe annet istedet for den man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå