Sjokoladebanan Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Vi har hatt bilen i ca 4 mnd nå (en gammel bil, men batteriet skal være ganske nytt) å dette er andre gangen bilbatteriet er utladet. Det er veldig mye småkjøring på oss, kan det være det? Ellers så er det litt kjørligere i dag enn det normaltsett har vært, vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Er temmelig sikker på at ikke noe lys har stått på. Vi bruker alltid skjekke det... irriterende
Lea Laus Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Et bilbatteri skal i utgangspunktet ikke lades opp da bilen lader det når dere kjører. Dette gjelder selvfølgelig batterier som er velfungerende. Dersom dere har et nytt batteri, ville jeg ha sjekket om det er noe galt, evt. kjøpe nytt batteri (trenger ikke være så dyrt).. og prøve det..
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Nei, som Mia sier så skal ikke batteriet lades opp... hvor gammel er bilen? Jeg hadde sånne problemer en gang jeg hadde en 91-modell volvo, men da bytta jeg batteri og dynamo, så løste mye seg
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Er dynamoen gåen så vil den stjele strøm fra batteriet når bilen står stille. batteriet lades når bilen er igang bare =)
tvkrus Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Du har fått litt ukorekte svar her Dynamon lader batteriet når en kjører .... vis den er dårlig/ødlagt vil en varslel lampe lyse og batriet ikke får lading. Men det kan være noe som stjeler strøm .... radio , kortsluttning ... Det du kan gjøre er å få målt om det er noe som stjeler strøm, kan også få målt lading av dynnamo og av batteriet . noen bensinstasjoner kan måle eller et verksted
Sjokoladebanan Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2009 vi fikk hjelp til å få bilen i gang i bakke. Vi bor på et lite tettsted, så det blir veldig mye småkjøring. Huseieren sa han også brukte å plages litt med dette da batteriet ikke får mulighet til å lades opp under kjøring. Så nå er mannen på langtur med bilen hehe. Har hørt andre også si dette skjønner dere, så jeg hadde litt på følelsen det kunne være det. men vi får se hva som skjer. Blir vi fryktelig blaget kan vi jo selvfølgelig ta en tur på verksted å få skjekket det. Fikk lånt oss billader på bensinstasjonen, men det var ingen av oss som skjønte seg på den. Sist vi lånte en billader var det en kontakt i ene enden som vi kunne koble til skøyteledning, men det var det ikke på denne vi fikk lånt nå. Å hun på bensinstasjonen hadde ingen peiling.. sukk.. http://images.google.no/imgres?imgurl=http://media.thg.dk/DAT/pic/m/40525.JPG&imgrefurl=http://www.mobilsentrum.no/product.asp%3Fc%3D1974383463%26n%3D1707786557%26pn%3D1707786558&usg=__SXixSoppSCVwCRTjBi4-6Bv0p-M=&h=288&w=325&sz=35&hl=no&start=17&um=1&tbnid=MjoQP_j1LO33HM:&tbnh=105&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3Dbatterilader%2Bbil%26hl%3Dno%26rlz%3D1R2RNTN_noNO331%26um%3D1 slik så den vi fikk låne nå, men det var jo ingen ledning med stikkontakt i den.
Lea Laus Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Ja selvfølgelig dynamoen, glemte det jeg. (Er ikke noen bilmekaniker) Måtte bytte den på min gamle bil pga samme problemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå