Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har gått på Ritalin i 2,5 dag. Jeg er såå tørr i munnen og halsen !! Flere som er det? Noen som har godse råd om hvordan vi blir kvitt det?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg merker det litt, men siden jeg også går på en annen medisin som har samme bivirkning, så har jeg ikke merket så mye til Ritalinen. Drikke noe ofte. Tror der finnes noe greier på apoteket som kan hjelpe. Jeg fikk hvertfall en folder om dette første gangen jeg hentet medisinen. Hvordan føles det ellers å ta Ritalin? Merker du noe av det gode? Jeg har kun gått på den i ca 1 måned selv:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Joda, jeg merker jo det litt da. Føler en mere indre ro, og det er jammen deilig. Også lat jeg meg ikke erge så lett. Men nå skal jeg jo øke dosene gradvis da. Dessuten har jeg fått mere overskudd i hverdangen og det er skikkelig deilig. ' Hvordan er det med deg etter en mnd bruk??
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg kjenner den "stillheten" inni meg. Helt rolig innvendig, og den stressklumpen jeg alltid har hatt i magen er helt borte så lenge medisinen virker:) Det er mest denne jeg kjenner det på, når det er på tide med ny dose:) Jeg er blitt litt lat, kan man si. Klarer å sitte rolig lenger. Jeg har vel ikke vært hyperaktiv noen gang, sånn utenpå. Men inni meg har jeg alltid vært stresset og urolig. Har til nå ikke merket så mye til "kaoskontroll", for det har skjedd en del andre ting rundt meg samtidig, som kan stresse hvem som helst. Men jeg har endelig klart å sortere alle mine papirer i permer, uten å bli så frustrert av det ene arket som ikke passer noe sted i mitt system. Går ikke fra, men klarer å fullføre slikt. Har også reparert alle klær som trengte det, og som har ligget i ventebunken i åresvis;) Lettere å smårydde, uten å tenke på alt det andre som også skulle vært gjort. Før har dette vært slik at jeg tenker så mye på ALT som skulle vært gjort, at ingenting har blitt gjort. En ting jeg nå merker, er at ting går mer innpå meg. Jeg er blitt mer følsom på en måte. Kan sippe til filmer, og kjenner at ting i livet mitt kan gjøre meg lei meg når jeg tenker på dem. Dette liker jeg ikke like godt, men kanskje det gjør noe bra for meg litt lenger frem? Og så er søtsuget og småspisingen borte, men har foreløpig ikke merket dette med vektnedgang. Den spisingen er en sånn stresspising, en spiser fordi en er urolig og må ha noe å gjøre på og fikle med, tror jeg. Tankerekken om kvelden etter leggetid er redusert. Tror det er fordi tankene på dagtid er roligere, så jeg er ikke så giret på kvelden heller. Jeg er nå på 10 mg x3 daglig. Vet ikke om dette endres etter neste time hos legen. Og så kom jeg på en ting til her, som egentlig var litt rart; de første ukene gjespet jeg HELE tiden, selv om jeg ikke følte meg trett;) Jeg tenker at det kan være spenninger som har lagret seg i kroppen, og som endelig fikk utløp:)
Appetite4Disaster Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg fikk en tannkrem mot munntørrhet.. Den smaker ikke noe særlig.. litt matolje konsistens.. Men puss først med vanlig så med den.. Den smører liksom munnen hehe Åssen medisiner virker på meg? Går på 54 mg concerta + 2x10 mg ritalin kl 16 og 1 x10 mg ritalin kl 20 Fra og sitte og gruble på en million ting jeg burde gjøre. når d skal skje.. og bla bla... Endte med at jeg ikke fikk gjort noe...I d hele tatt.. Gjør jeg masse ting nå... Tenker ikke.. Bare gjør det.. Blitt råeffektiv... og organisert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå