Kråke-bolla Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Hei, jeg lurer på om noen vet hvor lang tid det tar fra man spiser noe, til det går over i melken, og evt ut igjen? Tenker da hvis babyen har veldig vondt i magen, så sitter jeg og analyserer alt jeg har spise hele dagen..men jeg aner jo ikke hvor lan tid det evt tar fra jeg har spist til hun kunne få vondt... :-S samme med f.eks hvis jeg drikker f.eks amme-te/ roibos te... hvor lang tid vil det ta før dette hjelper? Jenta mi på 12 dager har plutselig de siste dagene begynt å få utrolig sterke magesmerter på kvelden. Tror ikke det er kolikk. Førstemann hadde det. Dette går mye fortere over. Men hun har tydeligvis kjempevondt, og jeg tør nesten ikke spise noen ting.... går i brødskiver med ost, og husholdningssaft, og middag uten krydder... blir kjedelig kost i lengden..
Neijasså... Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Min erfaring er at det tar minimum 3 timer, ofte ca 6 timer, fra jeg har spist noe til babyen begynner å reagere. Ofte så kommer uroen til natta dersom jeg har spist noe til middag som barnet ikke har tålt. Enkelte ting (f.eks. nøtter) har reaksjonen vært forsinket med og ikke kommet før neste dag. Men - dersom barnet ditt har vondt i magen/kolikk så ville jeg ha kuttet ut osten umiddelbart! Mine tre barn (to kolikkbarn, ett uten kolikk) har alle reagert på alt av melkeprodukter, helt ned til mat med spor av melk (f.eks. pølser og kjøttkaker). Dette er det vanligste å reagere på. Sistefrøken her reagerer på melkeprodukter, mat som inneholder sukker eller kunstig søtning (husholdningssaft har vel kunstig søtningsstoff?), så godt som alt av grønnsaker og pussig nok ser det ut som om hun får vondt av potetgull med salt også (!). Jeg lever forresten på knekkebrød med trønderfår, vann til drikke og middag uten krydder, så jeg kan veldig relatere meg til deg. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå