Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Tenker da på en kjæreste og ikke på egne barn og slikt:-) Jeg og samboer diskuterer,og vi er visst ikke helt enig:-p Så hvordan definerer dere det å elske en mann/evt kvinne?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 når jeg tenker på å "elske en person", så tenker jeg på den type kjærlighet som sitterfast. altså den går ikke bort selv om dere er fra hverandre i mange år. og den er langt dypere en forelskelse.
Ronja&Odin Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 enig med framtidig velferdsviter å elske er når du vet at det er denne personen du vil dele livet med... ikke bare sommerfugler i magen og forelskelse... men og vite at når sommerfuglene går bort så vet du like fordømnt at det er mannen\kvinnen i ditt liv=)
Tøysetipp Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Man kan jo elske et menneske, men ikke ønske å dele livet med vedkommende ( pga. andre omstendigheter ). Å elske er ikke bestandig en velsignelse. Vet ikke om jeg klarer å definere det, det er en følelse som er inderlig og ekte. Et ønske, et behov om å være nær vedkommende både fysisk og intellektuelt.
Let's hear it for the boys! Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 "Å elske" betyr for meg at man aksepterer en person uten betingelser. Elsker man noen forsvinner ikke den kjærligheten uansett hva vedkommende måtte gjøre. Som Tøysetipp sier trenger det ikke å bety at man vil være sammen, men man elsker personen like høyt uansett. Jeg vil f.eks. elske kjæresten min selv om han gjør det slutt, er utro osv. Det er jo HAN jeg elsker, og ikke HVA han gjør. If that makes sense
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 enig. han jeg elsker sitter liksom fast, uansett hva jeg gjør. og det er ikke så heldig :/
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2009 Grunnen til at jeg spør er som sagt fordi han og jeg har snakket litt om dette..Og det kom fra at han ikke var sikker på om han elsket meg,fordi han ikke alltid ville sitte meg først,fordi han noen ganger velger til fordel for seg selv og ikke meg.. Jeg på min side sier jeg elsker han fordi han alltid er i tankene mine,jeg gjør mitt for at han og vi skal ha det bra og jeg har lyst å tilbringe livet mitt med han.Jeg kan ikke forestille meg livet uten han,og har med tiden lyst å få barn med han:) Han sa at utifra min "versjon" så var det ikke tvil om at han elsket meg også,men han tenker at det skal være enda mer.Dvs at man alltid skal velge utifra hva som er det beste for partneren og ikke seg selv.Dette er jo ikke jeg helt enig i,gjør man det på den måten,så utsletter man vel bare seg selv?
tre små... Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 er enig med deg! alle mennesker er jo egoistiske! så hvis han tenker som han sier så vil man jo ikke kunne elske en annen tenker jeg.. tror det er umulig å alltid sette sin partner foran seg selv!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 For meg er å elske noen å ha dype følelser for en annen person. Noe som er mye sterkere enn en forelskelse. Noe som ikke går over ved første hindring. Når en blir lykkelig av at den en elsker er lykkelig. Det ultimate målet er kanskje betingelsesløs kjærlighet, men det er veldig vanskelig å leve ut.. Det at en elsker noen uansett hva den andre gjør eller sier. Det nærmeste en kommer betingelsesløs kjærlighet er kanskje kjærligheten tl barna våre..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg mener det absolutt er mulig til å elske noen selv om man ikke alltid setter den man elskers behov foran sine egne. Jeg er ikke i tvil om at jeg elsker min mann (selv om han promper og glemmer sokkene i stua) selv om jeg ikke er like flink til å klø ham på ryggen som han er til å klø meg, eller selv om jeg ikke serverer taco så ofte som han skulle ønske fordi JEG er lei av det. Bare for å ta noen banale eksempler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå