Gå til innhold

Hva syntes dere om dette navnet her...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes nok kanskje det navnet var litt vel "utenlandsk".. Jeg er selv sammen med en fra Korea, og vi ønsker nok et litt annet navn enn Ola og Øyvind, iom at gutten vår kommer til å se ganske asiatisk ut. Samtidig fleipa vi litt med her om dagen at vi ikke kan velge Ahmed eller Mohammed, for tror ikke Norge har kommet så langt at de klarer å se bort ifra et slikt navn (med tanke på jobbsøking o.l.)

Er jo ikke sikkert dette er noe problem i det hele tatt, men jeg synes nok uansett at navnet ble litt utenlandsk, og synes liksom det er fint å velge et navn som ikke helt "velger bort" dine norske gener.

Men for all del; om du også liker navnet, er det jo bare å velge det! :-)

Annonse

Hva med og bruke et navn som lett kan oversettes til norsk? Så kan den norske siden av familien bruke det, og den pakistanske bruke det andre? F.eks. Nuux = Noah eller Jibril = Gabriel? Det finnes sikkert mange fler, men det var disse jeg kom på i farta:) Lykke til med navnevalget! :)

Jeg likte ikke klagen i det, og syns det ser litt ut som et navn skrevet baklengs. Litt for mye stakkato lyd i navnet, syns jeg.

Vahib ville jeg tenkt var 100% pakistansk. Ser ikke noe norskt i det navnet i det hele tatt. Det finnes sikkert navn som lyder bedre på begge språkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...