Gå til innhold

Hva syntes dere om dette navnet her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vahib? Jeg er norsk, men barnefar er pakistansk. Hva ville dere nordmenn tenkt,om dere fikk en liten en i familien som het vahib? Jeg tenker iforhold til min mor,far søsken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes nok kanskje det navnet var litt vel "utenlandsk".. Jeg er selv sammen med en fra Korea, og vi ønsker nok et litt annet navn enn Ola og Øyvind, iom at gutten vår kommer til å se ganske asiatisk ut. Samtidig fleipa vi litt med her om dagen at vi ikke kan velge Ahmed eller Mohammed, for tror ikke Norge har kommet så langt at de klarer å se bort ifra et slikt navn (med tanke på jobbsøking o.l.)

Er jo ikke sikkert dette er noe problem i det hele tatt, men jeg synes nok uansett at navnet ble litt utenlandsk, og synes liksom det er fint å velge et navn som ikke helt "velger bort" dine norske gener.

Men for all del; om du også liker navnet, er det jo bare å velge det! :-)

Skrevet

Jeg oppfatter navnet som helt utenlandsk. Jeg synes enten dere får velge et navn som går like bra i begge land eller gi ham to navn - et fra hvert land. Hvorfor ønske å skjule at han er halvt norsk?

Skrevet

Jeg tenker også at dette navnet er 100% pakistansk. Hvorfor ikke velge noe mere internasjonalt? Finnes jo mange navn som er gode navn på mange språk.

Skrevet

Vahib sier ikke meg som norsk nordkvinne i Norge noe om kjønn, så hvis dere skal bo i Norge bør dere ha et norsk navn i tillegg.

Skrevet

Vahib var ikke pent, og høres for utenlandsk ut, etter min mening.

Daniel

Lucas

Noah

Philip

Simon

Mikael

Sebastian

Maximilian

Nicholas

Kevin

Liam

Levi

Devin

Dennis

Peter

Mange navn som passer fint på begge språk ! :)

Skrevet

Hvis dere skal bo i Norge, så hadde jeg valgt et navn som er litt vanligere og norskere/internasjonalt enn Vahib. Syns navnet var litt tvekjønnet og det var elendig klang i navnet...

Skrevet

Hva med og bruke et navn som lett kan oversettes til norsk? Så kan den norske siden av familien bruke det, og den pakistanske bruke det andre? F.eks. Nuux = Noah eller Jibril = Gabriel? Det finnes sikkert mange fler, men det var disse jeg kom på i farta:) Lykke til med navnevalget! :)

Skrevet

Jeg likte ikke klagen i det, og syns det ser litt ut som et navn skrevet baklengs. Litt for mye stakkato lyd i navnet, syns jeg.

Vahib ville jeg tenkt var 100% pakistansk. Ser ikke noe norskt i det navnet i det hele tatt. Det finnes sikkert navn som lyder bedre på begge språkene.

Skrevet

Fins jo så mange internasjonale navn, Vahib er veldig lite norsk, ville aldri brukt noe så pakistansk

Skrevet

Har aldri hørt det før, og synes ikke det var så veldig fint heller. Du burde gå for et litt mer kjent navn.

F. eks:

Liam

Isak

Omar

Moa

Ali

Ibrahim

Amir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...