Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Jeg trenger bare litt støtte og gode råd... Har sikkert ingenting å plage over, men skriver inn likevel jeg :-)

Jeg er ei jente på 26 år, normal helse, men røyker. Slutta på p-pillen etter 11 år nå i mars, og håpte selvfølgelig på at det ble full klaff 1. måneden ;-P Etter hvert skjønte vi at vi måtte ha litt mer tålmodighet. Nå blir den ene etter den andre gravide rett foran nesa på meg, men her i gården skjer det ingenting. Er jeg for utålmodig? Skal sies at vi absolutt IKKE har stresset med det, så det er ikke noen faktor. Vi har heller ikke overvåket eggløsninger osv, selv om jeg har en drøss med eggløsningstester. Likevel føler jeg at jeg har ganske kontroll på når EL er, og vi har hatt jevnlig med sex.

Leser at alkolhol og røyling visstnok kan være av stor betydning. Men jeg er jo ung, og hvor mange har ikke blitt gravid på de premissene? Er det andre her inne som har sluttet å røyke når de prøver å bli gravide? (legger til at jeg seff skal slutte under graviditeten, og helst for alltid). I forhold til alkohol, så har jeg testa meg før jeg har dratt ut. Man kan jo ikke stole helt på det, men jeg har i alle fall gjort det de periodene det kan ha vært mulighet. Hvordan er det med dere andre? Holdt dere dere stort sett edrue hele perioden dere prøvde på å bli gravide?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg røyker og snuser nå, har ikke drukket alkohol på over en måned men det er på grunn av masse jobbing og lite penger. Var ikke beisst liksom. Men når jeg blir gravid så er det full stopp på alt. :)

Skrevet

I begynnelsen drakk jeg aldri etter el fordi det kunne jo hende at jeg var gravid. Men nå så blåser jeg i det. Har jeg lyst til å drikke så gjør jeg det. Jeg får slutte når jeg får positiv test. Og det er jo ikke slik at jeg kommer til å drikke lenge ut i et eventuelt svangerskap fordi vi tester jo like etter ikm så da er det ingen fare. Mange sier også at barnet ikke deler blod med deg de første ukene allikevel så da vil jo ikke barnet bli påvirket av det heller. Og legen til min venninne sa at alle barn har vært med på en fest eller to. Så jeg drikker når jeg vil.

Røyke gjør jeg ikke, så det problemet har jeg ikke.

Skrevet

hei;)

tror ikke det har så mye å si for om man blir gravid eller ikke;) jeg har to flotte jenter, er 22år gammel og før jeg fikk barna hadde jeg gått på p-piller i 6år. jeg drakk når det passet meg og røyket også, sluttet bare når testen var positiv;) for meg tok det 2mnd å bli gravid så gikk rimlig fort. lev livet å kos deg, ikke tenk på å bli gravid så plutselig så skjer det vettu;) selv skal jeg nnrømme at jeg ble skuffet første gangen jeg fikk mensen etter at vi hadde bestemt oss for å prøve, var overbevisst om at jeg var gravid da puppene var ømme og mensen ikke kom, var vel bare et inbilt svangerskap.

Så rådet mitt er å bare leve ett normalt liv, trur at om man gjør al det motsatte blir det bare vanskeligere;)

Lykke til;) klem

Skrevet

Hei:) Jeg vil ikke være en "gledes-dreper"... ;) Men det er flere og flere undersøkelser som viser at det lønner seg å kutte spesielt røyken når en prøver å bli gravid. Det kan korte ned prøvetiden med flere mnd. Samme med alkohol. Da er det vel snakk om hyppig alkohol-drikking. Men! Det er viktig å leve så normalt som mulig i en prøvetid. Skal jo absolutt kose seg:):) Så dette var bare et tips fra meg egentlig;)

Skrevet

da jeg var midt i 20 årene røyket jeg. Jeg ble gravid, men mistet i MA i uke 13. Vi forsøkte ikke å bli gravide igjen etter det før etter noen år. Jeg sluttet å røyke og uten å være aktive prøvere ble jeg gravid igjen 3 måneder etter jeg kuttet røyken. Jeg har aldri tenkt tanken på at det kan ha noen sammenheng med røykingen, men når jeg leser om disse forskingene så kan det godt være at det har en sammenheng da...

Kanskje du burde prøve å slutte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...