Anja83 Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Vi skal ha en gutt i begynnelsen av mars (veldig gøy iom at vi har ei jente fra før, men nesten umulig med tanke på navn.. ) Her er noen av navnene som kan være aktuelle, hadde vært så gøy å høre hva dere synes. - Isak (er kanskje det navnet vi er mest enige om i familien) - Ulrik (jeg er veldig glad i dette, men samboeren er mer skeptisk) - Ruben (dette har jeg nylig kommet på, og tror jeg liker det, hehe) - Daniel (fint, men litt vanlig?) - Christopher - Aksel - Kevin - Jonatan - Benjamin Det skal også sies at barnet kommer til å bli blanding av norsk og koreansk sånn utseendemessig, og tenker litt på at navnet kanskje bør passe sånn sett også??
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Av disse liker jeg best Aksel. Jeg liker ikke Kevin. For meg er det et litt for belastet navn, og jeg plasserer det i kategori sammen med Ronny, Jonny osv.
Miranda C Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Isak - Kjempefint! Ulrik - Liker ikke dette. Ruben - Liker heller ikke dette. Daniel - Enig med deg. Fint, men altfor vanlig. Kjedelig rett og slett. Christopher - Skrivemåten gjør navnet pent! Aksel - Liker ikke. Kevin - Kjempefint! Devin og Dennis er også fine navn, som passer bra til en halvt norsk og halvt koreansk gutt! Jonathan - Kjempefint ! Benjamin - Også veldig fint! 1. Kevin 2. Isak 3. Jonathan 4. Benjamin 5. Christopher 6. Daniel 7. Ruben 8. Aksel 9. Ulrik Kevin, Isak, Jonathan, Benjamin, Christopher og Daniel er alle pene navn ! :-)
Miranda C Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Sarah er forresten kjempefint! Jeg syns alle navnene passer fint til det, bortsett fra Ruben, Aksel og Ulrik.. Jeg syns også dere bør skrive Jonathan, ikke Jonatan, pga Sarah og ikke Sara
Dearest Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Eg har ikkje så mykje å sei, eg meiner alle namna er kjempefine, men Ruben er definitivt det aller finaste!!! Kjenner ein Ruben, og har ALLTID syns at namnet hans var fantastisk... Han har ein bror som heiter Joel, som kanskje og er eit namn du kan lika?
Anja83 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2009 Hmm.. Virker ikke som Ulrik var en slager iallefall. :-) Tror vel vi heller mest mot å bruke Isak, og virker jo også som om dette er et navn som mange synes er pent. Uansett er det jo vi som kommer til å ta valget til slutt, men synes jo det er litt kjedelig om "alle andre" synes navnet er stygt. Så fint å høre meningene deres!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 1. Isak 2. Ulrik/Christopher 3. Aksel 4. Jonatan/Benjamin Ruben, Daniel, Kevin føler jeg er de nye bråkmakernavnene.
prebs Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Isak - liker ikke; ser dessuten for meg en lys gutt Ulrik - ok Ruben - koselig Daniel - liker ikke Christopher - fint (tungvint stavemåte) Aksel - kjempefint Jonatan - ok Benjamin - koselig Til en "norskkoreansk" gutt er mine favoritter Ruben, Benjamin eller Christopher.
lilli Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Ulrik er kjempefint, hadde bare mannen min likt det...! Aksel og Jonatan liker jeg også. Kevin er harry, det samme er Ruben.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 Axel er kjempeflott. Ville skrevet det slik, ser mer internasjonalt ut. Ellers er Jonathan og Benjamin ok navn, men Ruben er blodharry, samme med Kevin.
Åse_Lykke Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 Synes Aksel, Benjamin og Ruben var finest:)
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Rangerer dine forslag: 1 Aksel 2 Ulrik 3 Ruben
solita 06 Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 Isak liker jeg best. Kjempefint og internasjonalt! Aksel, Jonathan og Benjamin er og fine og passer godt til en liten pjokk med mørke øyne og hår :-)
Hvitkløver2020 Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg liker noen av dem: 1: Jonathan 2: Ulrik 3: Benjamin --så vil jeg komme med ett forslag: Bendik=)
Synnøve_Solbakken Skrevet 12. oktober 2009 #15 Skrevet 12. oktober 2009 Isak - greit nok, men syns det er litt lite klang i navnet Ulrik - fint Ruben - småharry, passer med Ronny og Johnny Daniel - også småharry Christopher - fint, men ville skrevet Kristoffer Aksel - fint Kevin - ultraharry, veldig venn med Ronny & co Jonatan - fint, men litt barnslig Benjamin - fint
Anja83 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 12. oktober 2009 Hehe, må le litt av at nesten alle assosierer Ruben og Kevin med harry-navn. Og nå som så mange har sagt det, blir jeg mer og mer enig i det.. Så spørs vel om ikke de går ut av rekka. Er nok Isak og Ulrik det står mellom for min del, men datteren min nekter på Ulrik og samboeren er også usikker der. Godt det er litt tid til termin, så kan vi jo tygge mer på dette med navn. Ser Bendik er foreslått her. Synes egentlig det er fint, men får noen dårlige assosiasjoner hvis jeg tenker litt engelsk over det (ben dick liksom, hehe).
Blomstersara Skrevet 12. oktober 2009 #17 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg syns det er kjempekult å møte folk med utenlandsk opprinnelse som snakker feks kav trøndersk og har ultranorske navn. ) Så at navnet må passe med det koreanske utseende syns jeg ikke dere trenger å bekymre dere for. Jeg liker disse best: Aksel Isak Ulrik Jonatan
Eva_81 Skrevet 12. oktober 2009 #18 Skrevet 12. oktober 2009 Det eneste av disse navnene jeg ville vurdert er Aksel, men det er litt for poppis etter min smak... De andre liker jeg virkelig ikke.
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 12. oktober 2009 #19 Skrevet 12. oktober 2009 Synes Isak var et veldig godt alternativ! Tøft og flott navn! Liker ikke så godt de andre..
Azora Skrevet 14. oktober 2009 #20 Skrevet 14. oktober 2009 Aksel og Isak likte jeg best, og de passer veldig fint til Sarah :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå