LykkeligSomMamma Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 På to dager har to venner fortalt meg at de er gravide, og for noen uker siden en kollega. Uansett hvor godt jeg ønsker de skal ha det bra: jeg skulle ønske det var meg, spesielt siden det et nr to de er på vei med alle sammen. Jeg slutter ikke forundre meg over hvordan de som gjør alt rett (mat, trening, vitaminer) sliter, mens de som lever på kaffe, røyk og sukker bare blir det, blir gravide om så under mensen. Nei, nå er det min og konas tur!
gullfisken * gravide* :) Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 huff. kjenner meg igjen, aaaaaalle blir gravide, er jo mer runde mager der ute en "vanlige" mager.. pyton pyton, pluss venner som gikk på p.pille er gravide, åsså skaljeg lixom muntre dem opp å støtte mens det kverner inni meg av sjalusi... men skal til haugesund i des vi og vi skal få de til vi og!!!!!! ;)
LykkeligSomMamma Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2009 Godt at det er flere av oss her inne Så spennende at dere og skal til Haugesund, når skal dere igang? Vi slapp forsamtale siden vi har så mange forsøk bak oss og kjenner gamet, så vi får begynne på desember mens, månedsskiftet nov/des. Denne gangen blir det oss! Blir gøy å følges:)
gullfisken * gravide* :) Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 vi skal inn 3 des, gleder meg så innmari å ver i gang, håper bare di er veldi hyggelige, så en slipper å grue seg til neste gang, gleder meg jo så sinsygt! har dere vert i haugesund hver gang??
LykkeligSomMamma Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2009 Vi har lang fartstid fra Nordica, dette er første gang i Haugesund. Hva med dere? Jeg syns de virket superhyggelige der! Er var på sånt, men har blitt møtt veldig fint så gruer meg ikke
gullfisken * gravide* :) Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 dette er første av første gang, så begynner i haugesund, går mot det uten å vite noe som helst egentli. hhe hvorfor bytter dere???
LykkeligSomMamma Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2009 Kommer til å gå heeelt fint:) vi bytter fordi vi nå endelig kan få behandling i Norge med ny ekteskapslov. Veldig klar for å ikke betale så mye, har svidd av masssse.
gullfisken * gravide* :) Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 aaah, må dere skaffe sæd donnor selv da?? så kjempe supert!! endelig er dt rettferdig! er det danmark dere har vert tidligere?? er jo helt syge priser!
Millamolly Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har det helt på samme måten. ALLE rundt meg er gravide eller har nettopp født. Og da sitt 2. barn til og med. Veldig vanskelig syns jeg å forholde meg til ammende dikke-dikke mødre og gravide som "sliter" med det ene og det andre, når man ikke er i nærheten av å være gravid selv... Får jo såååå dårlig samvittighet samtidig for at jeg tenker sånn, men er ikke lett å HELE tiden skulle glede seg på andres vegne år etter år.... Men skal se det går rette veien for oss også, jenter!!! Tvi tvi!
Pia76.. Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Hei Som du ser, er du nok ikke alene om å tenke sånn nei. Jeg syns jeg ser kvinner med store mager uansett hvor jeg går//. Verst er det å få høre att kjentfolk blir gravide. For noen dager siden fant jeg ut att ett søskenbarn av meg venter barn. Jeg skulle jo ha gledet meg på deres vegne,,,men hva gjør jeg?? Jo,,,når jeg kom meg hjem igjen,,satt jeg meg rett ned,,å begynte å gråte. Jeg tror det er naturlig å reagere sånn jeg. Vi har jo ett savn om barn. Å det savnet er STORT. Men som Millamolly sier,,,,,det kommer til å gå veien for oss alle:)))))
LykkeligSomMamma Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2009 Hei alle sammen, Så godt med støtten her inne, at vi er flere som syns det er sårt med struttende mager på alle kanter. Jeg syns det er blitt litt lettere etterhvert som jeg har erkjent at vi kanskje ikke vil lykkes i verste fall og at det i beste fall vil ta tid. Men akkurat denne gangen var det tung, for hun det gjelder har ikke en gang noe brennende ønske om det. Og det syns jeg er urettferdig. Men inge har vel garantert at livet er rettferdig, og jeg vil innbitt ikke gi opp ennå. Gullfisken - nei da ordner haugesund donorsæd for oss og det er deilig å slippe. Om vi hadde valgt Volvat eller Hausken, hadde det blitt mange tusen i tillegg til klinikkens pris på behandling og medisiner (vi begynner på scratch, får ikke igjen fra NAV når behandlingen i utlandet ikke var godkjent i Norge, ref. anonym donor). Derfor gleder jeg meg veldig til å ikke betale så mye denne gangen. Det føles også godt å være i det offentlige, en form for anerkjennelse kan du si. Høres kanskje rart ut. *telle ned til desember sukk*
gullfisken * gravide* :) Skrevet 12. oktober 2009 #12 Skrevet 12. oktober 2009 er aaaalt for dyrt me privat, fatter ikke at det går an å sette en slik pris!! synest egentli det er dyrt offentlig og! men det er jo verd det for di som får det til!!! høres ikke rart ut i det hele tatt!!! ;) i dag fikk jeg mensen, wooohoo, skal bare få den EN gang til så skal vi til HAUGESUND, hekkan, kjenne det nimme seg, første gang jeg har gledet meg å blitt glad over mensen, hihihi... dere skull rett på medisinene??? slippe å vente etter forsamtale å det der???
LykkeligSomMamma Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2009 Ja, vi slapp forsamtalen siden vi har gjort Ivf før. De sa vi kunne regne med å komme igang over jul, og det syns jeg ble så lenge til. Februar var sist gang, så ville helst i gang dette året. Jeg syns de virker veldig ålreite der. Det går jo litt saktere i det offentlige, men de er veldig ok så langt. Åpne for det jeg ønsket og fikk det sånn osv. Dette blir bra!
gullfisken * gravide* :) Skrevet 13. oktober 2009 #14 Skrevet 13. oktober 2009 tenk så gøy vs vi blir gravid påligt men skal ikke ere ned i des? får dere satt inn to egg med en gang eller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå