mamma til snusken Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Har en onkel som kommer på besøk, og han må ha glutenfri mat. Har lyst til å lage lasagne, men hvordan glutenfritt?
Kate77 Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Det finnes glutefrie lasagneplater i alergiseksjonen på butikken. Så må du lage resten fra grunnen av, det er nok sikkert gluten i selve basisen også i vanlig lasagnepakke.
kokelimonke Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Bruk glutenfrie lasagneplater og glutenfritt mel i sausen - resten av ingrediensene er jo naturlige glutenfrie -om du lager fra bunn? Lykke til
3småtroll♥ Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Noen butikker har slike poser med krydder til lasagne...De er glutenfri. Noen steder har de også slik hvit lasagnesaus på glass også. Da er det bare å bruke et slikt glass, et glass med pastasaus og de glutenfrie lasagneplatene;) Den blir faktisk bedre enn Toro/Knorr;) Dersom du ikke får tak i noe av dette må du nok lage fra bunnen av, men de glutenfri platene har de i de fleste butikke med allergiavdelinger! Du får jo også kjøpt glutenfri baguettter som du kan ha til;)
ellynn Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Du kan kjøpe glutenfrie lasagneplater. Jeg pleier å koke dem før jeg skal bruke de, da de blir mye mykere og mer lik "vanlige" lasagneplater. Så blander jeg kjøttdeig med toro pizzafyll m/tomat og løk. Av og til lager også litt hvit saus med glutenfritt mel og slenger oppi. Og massssse ost:)
RockMyWorld Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Lag fra bunn, det er det beste! Bare stek kjøttdeig med de grønnsaker du vil ha og bland i tomater og tomatpurre osv osv. Jeg pleier å lage ostesaus istedenfor den standard hvite bechamel susen eller hva det nå heter. Da varmer jeg fløte og smelter ost i. Da blir det en tjukk nydelig hvit saus. Istedenfor pastaplater bruker jeg indiske papadums. Disse er nydelige! Og de er glutenfrie (helt sikkert billigere enn glutenfrie lasagneplater). LYKKE TIL!
RockMyWorld Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Den typen jeg har brukt av papadums er i alle fall glutenfri, men må jo evt sjekke fra leverandør til leverandør! :-)
It's all about me Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Bare varmer du opp renfløte og har har i vanlig ost? Det skal jeg isåfall prøve, jeg suger på å lage hvit saus.
RockMyWorld Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Ja, så enkelt er det! Hender jeg har i litt muskatnøtt! Lasagnaen blir litt mer mektig, men veldig god.... og så blir det mindre karbohydrater som også er et PLUSS!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå