Gå til innhold

Billig parkett... Noen som vet om hvor de kan ha det? Klikk.. og gjerne lønn eller annet lyst treslag..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en ganske rimlig parkett fra Coop Obs Bygg. Den er den verste dritten og tåler absolutt ingenting.

Skal aldri ha så billig parkett igjen, laminaten til IKEA er da 100 ganger bedre.

Oki... Vi hadde faktisk tenkt å titte innom OBS..hmm.. Vet du hva den dårlige parketten heter, altså merket?

Tittet litt i brosjyra til byggmax, men har inntrykk av at det meste derfra har veldig dårlig kvalitet. Har vært der noen turer, men heller valgt å la være å handle ting der, men mulig parketten er bra altså, der har vi ingen erfaring :)

Nei vet ikke hva den heter, men det er et tilbud de har ofte til 179,-

Er i hvitglassert eik, veldig fin men det blir merker bare du ser hardt på den.

Dropp byggmax har aldri hørt noe bra om varene derifra og har fryktelig dårlig erfaring selv med laminatgulv derifra. Hjem og hobby og obs er vel de som oftes har billig parkett, ca 179 kr pr kvm. Har ikke hørt noe negativt om kvaliteten på de.

Annonse

Vi hadde fra IKEA i det forrige huset vårt og det var veldig bra! Tålte masse slitasje;) Husker ikke hvor mye det kostet, men vi kjørte jo 2 timer en vei så må jo ha vært ganske billig...

Parkett eller laminat? Laminat får du rimelig hos de fleste byggevarekjeder, men da er det såkalt soveromskvalitet, som ikke tåler hard bruk og hverdagsslitasje. Parkett koster mer, og er mer arbeid å vedlikeholde.

Tenkte parkett ja. Har lagt laminat på soverommene, men har da kjøpt ganske dyr alloc, for har vært borte i billig laminat, og det er ikke noe særlig..

Skal nå legge på stue og kjøkken, og da har jeg lyst på parkett. Selv om laminat er ok på soverom, så kan det aldri bli like pent som treverk, og det ser liksom mer billig ut synes jeg da. Det er helt fint på soverom eller en liten leilighet, men hjemme på stua vil jeg ha parkett.. Men det må være klikk, så det går greit å legge ;)

Hvor billig er billig parkett? Parkett koster ofte fra 600 oppover, er 300 kr kvadraten billig da? Vår parkett kostet 349 pr kvadrat, og jeg elsker den! Er så utrolig glad for at vi valgte parkett istedenfor laminat! Vi har oljet parkett, ikke lakket. Olje gulvet med jevne mellomrom, og gulvet ser nytt ut! Har knapt fått et eneste hakk, til tross for meget aktive små. Laminaten i gangen derimot, har allerede fått noen gode (store og stygge) hakk. Lite pent...

Det var fine gulv der, men fant ikke noe lønn rustic.. Ønsker et lyst treslag men med mørke flekker- mye liv i. Men ser at eik er det eneste man kan få billig. Syns den bør koste under 200,- kvm. Vet det er lite, men sånn er økonomien. Kan få kjøpt billig eik fra Tarkett til 189,- kvm nå, så får vel ta en titt på den, selv om jeg egentlig hadde lyst på noe annet enn eik..

HI

Annonse

De har mange andre gulv i butikkene en de som er på nettsiden, du kan jo ringe dem å høre? Jeg er helt enig i at gulv er dyrt, og hadde selv tenkt å legge laminat (ca 45 kvadrat i stuen). MIn far overtalte oss til å velge parkett istedenfor, og vi er overlykkelige for at han gjorde det:o)

Dersom dere skal bo der en stund, kommer det til å irritere deg dersom du velger noe annet en det du egentlig vil ha. Gulvet har MYE å si i en stue. For oss hadde prisforskjellen på (ok) laminat og ok parkett utgjort ca 5000 kr på 45 kvadrat. Det er verdt det i lengden:o)

Du må følge med på tilbud.

Byggmax, obs, byggmakker, smartklubb og maxbo.

Jeg har kjøpt klikk laminat til ca 100 kr kvadraten. virker veldig bra den.

Parkett tåler mye mindre, så jeg valgte laminat og tar meg råd til å bytte den ut igjen om noen år når poden er ferdig med herjing;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...