Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Trenger noen gode tips, bør jeg dele kaken i to og fylle med noe, bør jeg ha noe mellom kaka og marsipanen (slik at den blir jevn og glatt over kaka). Forslag mottas med takk :-)
StorkeMammaen Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Til inspirasjon: festkaker.no - gå på galleri eventyrkaker.no Det meste der er nok laget med marshmallowsfondant, men det har samme funksjon som marsipanlokket.
~**nuttis**~ Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Du kan fylle med bringebærmousse. Eller vaniljekrem og skogsbær. Du må smære en krem mellom kaka og lokket ja. Jeg har en kakeblogg om du vil se: www.leneskaker.blogspot.com Ligger litt oppskrifter og beskrivelser der også ;-)
sjokoladefondant Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Bringebær er bare sååå godt i sjokoladekake. ettersom marsipanen er søt vil bringebær eller skogsbær nøytralisere litt av den søte marsipanen.... hadde nok selv gått for bær med sjokoladekrem.... helst en smørkrem som er basert på egg og melis... lykke til
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Tusen takk :-) Har sett på kakene dine før, Lene, og de er så fine at jeg nesten mister motet... Får prøve meg på en veeeeldig enkel variant da jeg ikke er så veldig dreven kakepynter enda ;-)
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg ser lene har en smørkrem som inneholder smør, sjokolade, egg og melis. Men der står det at den må stå i kjøleskapet over natten før den brukes, gjelder det når den skal være under marsipanen også? Tenkte jeg skulle ta et lag med bringebær inni, også en sjokoladekrem av noe slag (har ikke fløte så må være basert på noe annet), også marsipanen på topp som jeg dekorerer med sjablonger og siktet kakao.
sjokoladefondant Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 1 egg 200 g melis piskes til eggedosiskonsistens... 100 g kokesjokolade og 50 g smør smeltes ( avkjøles) ha i litt og litt av sjokolademassen i eggedosisen.... mmmm den blir veldig god...den trenger IIEK stå over natten... PS kan hende jeg bruker litt mer melis men husker ikke i farta...men ikke mer enn 300 g
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå