Gå til innhold

"Gul" nese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstejenta her på 14 mnd har gul hud på og rundt nesen, noen som har opplevd det samme? Har hatt det siden hun var 7-8 mnd. Vi tenker ikke spes over det i det daglige men det synes ganske godt på bilder og ser litt rart ut. Noen har også kommentert det (som sikkert syns det ser rart ut...) Legen visste ikke hva det var, heller ikke helsesøster. Huden ser glatt og fin ut, men har som sagt nesten gulsottfarge akkurat på / rundt nesa. Noen som vet hva det er eller skyldes? Noen tips til hva vi kan gjøre for å få det bort eller går det bort av seg selv?

Fortsetter under...

Skrevet

Hva spiser hun??

Gutten vår var nemlig også gul på nesen og rundt den en periode.

Vi fant ut at det hadde sammenheng med maten han spiste. En stund gikk det mye i middagsglass. Og der er det jo rød pastasaus i omtrent alt. Og gulerøtter spiste han også mye av. Da vi kuttet ut dette ble fargen normal igjen.

Så spiser hun mat med mye rød/orange farge???

Skrevet

Nei, jeg lager all middagsmat selv, og det er lite rødt / oransje, så og si aldri. (Det går stort sett i brød med smøreost, leverpostei, usøtet bringebærsyltetøy, middag med potet eller ris/pasta, kjøtt / kylling / fisk, blomkål/broccoli/av og til gulrot (jeg tror ikke det kommer av det), bruker sjelden sauser, ellers er det babygrøt og div. usøtet fruktmos, sviskemos etc...) Jeg tror ikke det har noe med kosten å gjøre.. Hun blir heller ikke smurt med krem, og bruker ikke såpe i ansiktet når jeg vasker henne. Jeg er blank...gode forslag mottas med takk..

Skrevet

Gutten min hadde også sånn nese fra han var født til han sikkert var året. Det vises iallefall ikke nå lengre og nå er han 20 mnd. Ingen som viste hva det var det heller, jeg trodde gulsotten han hadde når han kom til var tilbake, men helsesøster visste ikke hva det var når jeg tilfeldigvis spurte. Det gikk i såfall over, så det gjør det sikkert til deg også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...