Gå til innhold

Kan tunge løft resultere til blødninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å blø bittelitt torsdags kveld. Lyse rødt. Var litt i trusa, kanskje på str med en fem kroning. Blødde litt til ut på dagen i går, bare sånn at det kom på papiret når jeg tørket meg. Nå har det blitt mer brunt og det kommer mye mindre enn i går. Litt av og til når jeg tørker meg etter å ha vært på do. Har ingen betydelige smerter, bare litt mensmurringer av og til. Har fortsatt symptomer som kvalme og ømme pupper.

Har vært hos legen, men fikk bare en sykemelding og beskjed om at det kunne gå begge veier. Ikke noe undersøkelser eller ul.

Men på torsdagskveld var jeg på jobb, og det ble en del løft. Jobber i omsorgsyrket, med barn og unge som trenger litt ekstra hjelp. Og etter jeg kom hjem ifra jobb merket jeg litt blod i trusa Hadde også sex samme morgen hvis det har noen betydning.

Jeg har vært gravid 4 ganger, og blødd i alle svangerskapene mine. Det har dessverre gått galt i to av de med sa, og ex.u. Svangerskapet med sønnen min gikk jo bra, og så er det dette her jeg ikke aner hvor skal enda.

Husker ikke hvordan det var da jeg blødde med sønnen min. Men ved sa'en blødde jeg en del. Men det kan jo utarte seg forskjellig. Samtidig er jeg redd for ma. Vet at spiren ligger på rett sted, så ingen fare for ex.u igjen. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blødd bittelitt i 3,5 uke, de siste dagene så godt som ingenting heldigvis. Jeg fikk henvisning til UL, og hun fant en ufarlig overflateblødning i livmoren. Og den kom av stress og mye fysisk aktivitet. Jeg jobber i en stor butikk med tunge løft hele dagen, så det var et enkelt regnestykke. Jeg gikk sykmeldt i 1,5 uke, og går nå på aktiv ut oktober. Men streng beskjed om å unngå løfting og belastning.

Sex kan jo også gi blødninger.

Måtte vært fint for deg å få tatt en UL...

Skrevet

hei=) jeg er enig med Lones mamma om at det er greit å få en ul hvis du er bekymret! jeg vet ikke hvor langt du er på vei heller, men jeg vet at det er veldig vanlig med små blødninger i svangerskapet og kanskje særlig da helt i begynnelsen. i skjeden er det veldig tynne vegger og mye blod, så det er lett at det kan gå litt "hull" og blø litt. også når du har sex er det jo lettere for at sånt skjer selv om d er helt ufarlig! jeg skjønner du blir engstelig. d r helt naturlig! jeg engster meg for alt og ingenting..... men igjen ta ul, om ikke annet enn for å berolige deg selv! Klem=)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:) Jeg er 8+0 i dag, så er jo ikke så veldig langt på vei. Nå har den brune utfloden så og si stoppet også. Bare litt berse, hvis man kan si det.

Jeg vet ikke hva jeg føler rundt dette. Tror på en måte at jeg fortsatt er gravid, men samtidig er jeg redd for at fosteret er dødt, men ikke kommer ut. Skal kontakte legen igjen på mandag og kreve ul. Er forferdelig å ikke vite.

Disse løftene jeg hadde på torsdag er de første tunge løftene jeg har tatt i svangerskapet. Er ikke ofte jeg trenger å gjøre det, men av og til må jeg. Var kanskje løft på ca 30kg hver gang. Er sikkert ikke bra for kroppen. Så siden blødningene kom samme kveld etter jeg hadde vært på jobb, så tenkte jeg at det kunne ha en sammenheng. Har iallfall fått sykemelding nå.

Fint å høre andres ord og erfaringer. Blir litt beroliget. Håper jeg kan komme tilbake i løpet av neste uke og fortelle at alt er bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...