Gå til innhold

barn som ikke tåler ull hva bruker dere da? Er flis beste erstatter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flis er ikke så bra, det klør visst en del.. Fleece derimot, kan fungere :P

Uff, nå følte jeg meg slem igjen... Men jeg bare fikk et bilde av unger som går med sagflisgensere.. Hehe

Jeg mener heller man bør se på andre ullalternativer, enten den til Cubus som har litt bomull på innsiden, eller silkeulla til Nøstebarn. Evt. superundertøy.

he he, e litt trøtte her ja. Sitte å vente på at mannen skal komme hjem fra byn men burde egentlig ha lagt meg.... Ser også for meg lillegutt full av flis.....

på eldste jenta har vi brukt masse av cubus sitt ull undertøy og det har fungert bra. Men nr to har nå fått atopisk eksem i tillegg til den sarte huden så vet ikke helt om jeg vil prøve.....

Devold sitt ulltøy er kjempebra. Det klør ikke, og har pustende bomull på innsiden (mye bedre en Cubus sitt). Evt. kan man bruke superundertøy, men det er ikke så varmt som ull.

Annonse

Min eldste tålte heller ikke ull rett på huden som liten. Brukte vanlig bomullstrømpebukse og bomullstrøyer. Så tok jeg ull på utsiden. Eller helly hansen sett til å ha under HH dress. Han frøs aldri.

Jeg fikk akkurat Devold- ulltøyet til barna fra flust.no. Det har syntetisk materiale innerst og ull ytterst. Det er kjempefint. Se

http://www.flust.no/baby-og-smaabarn/babyklaer/stillongs-teddy-body/

Stillongs heter merket fra Devold.

Soya- eller bambusklær er et alternativ fordi det puster og ikke blir klamt som bomull. Det får jeg tak i på Bånsull. Men er du sikker på at de ikke tåler ull? Min har atopisk eksem, men vi bruker helt ubehandlet ull på henne. Problemet for mange er at ull er satt inn med superwash, farge osv, det er det de reagerer på, ikke ulla.

Annonse

så mange som bruker/anbefaler bomull.. det er jo det siste som blir anbefalt, da det ikke er fuktighetstransporterende!

ville heller prøvd andre ting som fungerer, superundertøy, bambus, silke, ull med annet stoff på innsiden (men ikke bomull) som andre foreslår her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...