Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva synes dere om navnet? Er det "tungt" å uttale på grunn av mange vokaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Othilie. Jeg syns det er helt greit, liker det kanskje best med et navn foran, f.eks Ada Othilie.

Skrevet

Siden dere sikkert ikke har tenkt å uttale det som engelsk "th-" lyd, syns jeg det er mest logisk å skrive det slik det skal uttales: Otilie. Det er et vakkert navn, og det ser absolutt finest ut skrevet enkelt og rett fram.

Ikke noe problem å uttale det.

Skrevet

Th lyden blir ALDRI uttalt i Noreg, så det er eigentleg ikkje eit problem. Du har namn som Thale, Thea, Thelma, Thora, Thyra, Theis, Nathanael, Malthe, Matheo, osv som alle blir uttalt med T lyd, så folk er vand med det... Eg synes det ser finast ut som Othilie, pluss at det er lettare å lesa. Ingen vil uttala th lyden uansett, så då ville eg berre skreve det slik ^^

Skrevet

Eg syns begge skrivemåtane er fine, men Othilie er nok aller finast. Òg til Dearest, eg uttalar alle namna du skriv med h eg, rett nok veeldig svak, men den er der! ;-)

Skrevet

Jeg synes navnet er fantastisk! Helt nydelig. Synes ikke det er tungt å uttale i det hele tatt. Når det kommer til skrivemåten, synes jeg at Otilie er finest i dobbeltnavn, og Othilie står best alene. :)

Skrevet

Flott navn! Men er usikker på om jeg liker med eller uten h best. Vanligvis ville jeg sagt at det enkle er ofte det beste, altså Otilie, men i dette tilfellet er jeg ikke sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...