Alle oss:) Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Min lille søte sover nå 3 timer på dagen og 5-6 timer om natta... tilsammen!! Det er jo forferdelig lite til at han er 8 uker gammel:(!! Kan han ha kommet inn i en sirkel der han er overtrøtt og derfor ikke får sove ordentlig? Noen som har noen tips til hvordan man kan få de små lille til å sove?? Vi begynner å bli litt slitne og trøtt her.....
magica og lille tryll ♡ Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Oj det hørtes lite ut... Sikkert veldig slitsomt! Gråter han mye da? Mageknip kanskje? Eller noe annet som plager han? Jeg syns det var veldig vanskelig å skjønne når lille var trøtt i starten. Var liksom ikke noe overgang fra helt våken, til sykt overtrøtt og helt umulig å få til å sovne. Mine tips er følgende: -Bæring og byssing og atter byssing!! Vi bysset i timesvis, så en bæresele kom godt med. Noen babyer trenger faktisk å bli bysset for å klare å sovne. Vi lot lille tryll sove oppå oss også, da sov hun mye bedre og lengre. -Legge babyen ved første gjesp selvom han ser våken ut. -Vi tar vogna inn og kjører over dørterskelen. Funker å trille tur også, men gidder ikke det til alle døgnets tider :oP -Hvitt støy (støvsuger, kjøkkevifte, bilmotor o.l) ligner visst lyden inni magen og virker beroligende på mange babyer. Vi har kjøpt en bamse med slik lyd som ligger i vogna med lille og hun roer seg veldig ) -Ellers har jeg hørt at man kan gi kamomillete som skal virke beroligende, men usikker på om man kan gi dette til så små, skal høre med helsestasjon før jeg gjør det. Ja... det var det jeg kom på i farten... Krysser fingre for roligere dager for dere )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå