Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Er vi dårlige foreldre som ikke kan gi barna våre "det beste"? Kjøper jo noe som virker bra for det vi har råd til, gjerne på obs, lindex, ellos og lignende plasser. Men dyre merkeklær er ikke for alles lommebok. Tror aldri barna mine har frøset! Gikk selv i billige ytterdresser o.l som barn, men jeg frøs aldri! Dessuten er det noe som heter ull.. Med strømpebukse, ullgenser, ullsokker og en vinterdress fra ellos var jeg god og varm året rundt!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 ellers så er det masse fint brukt på finn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Nei, men jeg synes det er rart at folk med dårlig råd heller kjøper spiltter nye dårlige klær, enn brukte gode klær. Og at mange med dårlig råd er veldig opptatt av at klærne skal SE bra ut. Virker litt som et mindreverdighetskompleks. Selv kjøper jeg masse på loppis, og tar i mot arvetøy fra flest mulig. Men jeg ser ofte unge, alenemødre (jeg regner da med at de ikke har så god råd) kle barna sine i mye mer jålete tøy, og aldri brukt tøy.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Å herremin for no sludder og vås! ALLE har råd til merkeklær og kvalitet hvis de faktisk bruker hodet og handler på salg, off-season, og tenker en sesong fram i tid. En Reimadress med 40-70% avslag er billigere enn en Lindex-dress til vanlig pris. Så jeg mener at de som handler ikke-merkeklær til full pris er uintelligente jeg da..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Hvorfor tror dere rimelige klær er ensbetydende med dårlige klær??
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 jeg har kjøpt EN dress (Reima) til full pris, ellers har jeg shoppa alt på salg til 3 stk barn og ja, en sesong i forkant. Har til og med gått i 0 på mange etter at jeg har lagt de ut på finn på salg så jeg sier nå at kvalitet lønner seg :-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Merkeklær=kvalitet sier du? Så det betyr at klær av ikke kjente merker, er dårlige? Obs dressen kom jo faktisk best ut i test da!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 ja fordi passform ikke var et kriterie da de testet og pris er en av de faktorene som teller høyest. Må tas med en klype salt de der testene. Sier ikke at OBS dressen nødvendigvis er dårlig, men du får neppe solgt det på finn igjen så økonomisk sett så lønner det seg også med kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Virker litt som et mindreverdighetskompleks. Selv kjøper jeg masse på loppis, og tar i mot arvetøy fra flest mulig. Men jeg ser ofte unge, alenemødre (jeg regner da med at de ikke har så god råd) kle barna sine i mye mer jålete tøy, og aldri brukt tøy.... - hvordan i huleste kan du vite at de er alenemødre med dårlig råd??? jaggu godt det finnes slike som deg som kan se på ett menneske og vite hva de er,tjener, osv osv... og det trenger da vel ikke å være ett mindreverdighetskompleks?? vi ønsker vel alle å ha noe nytt av og til? billig er ikke nødvendigvis dårlig.. ting som er brukt blir også slitt og derfor i dårligere stand enn da det var nytt... jeg tror det er de færreste av oss som har råd til -og kun handler- dyre merkeklær til barna våres!! jeg tipper veldig veldig mange av oss handler på lindex, hm osv.... og det uten at vi tenker at vi ikke har råd til det aller dyreste....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg kjøper ikke reima dresser. Vi arvet en engang og jeg synes ikke kvalitet stod til pris i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Selvfølgelig er dere ikke dårlige foreldre av den grunn! Hehe, jeg hadde mye arvet tøy da jeg var liten, og mine foreldre hadde aldri råd til å kjøpe dyrt, best i test - var vel ikke akkurat stort fokus på det heller, men uansett: Frøs aldri, var fornøyd, og er helt normal den dag i dag! :-D Dere som ser på mennesker som ikke utelukkende kjøper reima o.l., som dårlige foreldre, hva da med foreldre med dårlig klessmak da? Som kler ungene i klær som ikke passer sammen i farge, velger klær med glorete farger/mønstre osv - de bør vel få bekymringsmelding fra barnevernet de da...? Nei, nå må folk slutte å legge seg opp i hva ALLE andre mener, tror og syns! God helg! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg handler alltid dress (f.eks Reima) på januarsalget, og har den liggende klar til neste sesong. Det samme med andre klær og ting, følger en litt med på salg etc, så er det mulig å få gode kvalitetsklær til en rimeligere penge. Og som de over her sier så er det mye gode og fint brukte kvalitetsklær som ligger til salgs på Finn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Dere snakker om kvalitetsklær, hva er det som er kvalitetsklær da? Unntatt reima, har jo allerede hørt fjortentusen ganger at den er best.. Hvilke klær er gode nok?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Bryr meg ikke fletta om hvordan hverdagsklærne til ungene ser ut. Arver noe og sender gjerne barna i bhg med hull i buksa. Hva er problemet, de sliter og ødelegger de uansett. I allefall. Hadde ei venninne av eldste på 6 år på besøk. Hun hadde det fineste av det fineste på seg. Jeg så min datter ved siden av. Sliten olabukse med lite hull på knærne. Tynn genser fra HM som var akkurat pittelitt for kort på ermene og utvasket mønster + collage genser med stor malingsflekk på det ene ermet. Da begynnte jeg å tenke litt. Hun bryr seg ikke nå, men antar det kommer snart. Jeg må nok prioritere dette mer etterhvert, men orker ikke bry meg før ungene bryr seg, da skal jeg ta det på alvor. Vedr parkdress diskusjon har vi vært heldige og hatt muligheten til ¨å kjøpe både Reima og Troll + skikkelige vintersko og nye ullklær. Men det er alene pga at vi prioriterer dette siden vi er mye på hytta på fjellet og de er mye ute i bhg. Men hverdagsklær har jeg til nå ikke brydd meg om.
camilla^ Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har kjøpt OBS dresser før, og fått mange spm om hvor jeg har kjøpt dressene. Vi har arvet og fått flere Reima dresser, men disse blir som reserve her i huset. Ungene liker de ikke, for de fryser fortere i de. Og ikke minst de er ikke like behagelige og ha på seg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 I såfall må jeg og min samboer være skikkelig dårlige foreldre. Vi har nemlig råd til å kjøpe disse dyre merkeklærne, men gjør det ikke likevel siden vi mener en kan få ting som er like bra til mye mindre. Gidder ikke drive å planlegge dresskjøp et år i forveien. Kan jo ikke vite om det passer neste sesong engang.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 helt enig med hun over her som skriver at det er TULL at dere ikke har råd til "merkeklær som reima"! det handler om prioritering og om å se litt frem i tid. Hos oss har vi ikke spesielt god råd for å si det sånn, jeg er selv student og jobber 20 %. min mann er for tiden permittert og går på arbeidsledighetstrygd, og vi har masse regninger å betale på i mnd fordi han har mye gammel gjeld som han har latt vært å betale på før han traff med. MEN vi har hatt reima og skogstad fra det var nødvendig til førstemann. andremann vil få det samme. her fikk gutten vår 2 vinterdresser til jul da han var 5 mnd, i str 1 år. han er nå snart 2 og passer fortsatt. den ene er byttet inn i str 2 år på salg, og ligger å venter på å bli passelig. han har regntøy fra reima og reflex, og har også hatt fra cubus. cubus regnsettet tålte ikke en dråpe vann. klart pris og kvalitet er en sammenhengende faktor. det ser dere vell selv på deres egne klær. kjøper man klær på feks HM tåler de 2-3 vask før de er utslitt. kjøper man dyrere klær har man klær lenge. blir så provosert av dere som sier dere ikke har råd. reflex har salg på reimadresser helt ned i 70 % offseason. DET er billigere enn "billigdresser" på andre butikker som ikke tåler vann/kulde/vask etc. en annen ting er når dere sier dere har så dårlig råd, så betaler dere en formue på hus og billån. da har dere LAGET dere dårlig råd. vi leier heller en leilighet og har en litt eldre bil (2000 mod) enn å ikke ha penger til klær til barna våre.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #18 Skrevet 9. oktober 2009 jeg kjøper alltid god kvalitet på yttertøy, sko etc også gir jeg blanke i hva de har på seg til hverdags. Eller ikke blanke, så lenge det er komfortabelt. Joggedresser i barnehagen og ja det er hull i buksene. Men de har ull innerst og de har gode (dyre) dresser (kjøpt på salg, hva er det at man ikke skal gidde å planlegge et år i forveien? Kjøper alt på salg jeg, ski, sykler etc så får de det til jul og bursdag) Det er jo det eneste fornuftige å gjøre. Fikk ski nå til 90% rabatt etter vintersesongen og de skal eldstemann få til jul. Kjøpte sykkel til minstejenta til 40% og den får hun til jul. Så planlegging er cluet
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #19 Skrevet 9. oktober 2009 Nei, dere er ikke dårlige foreldre av den grunn. Barna er avhengige av at foreldre klarer å prioritere i økonomien sin, og få ting til å gå rundt hver måned, slik at barna både har klær og mat, og tak over hodet. Stå på, lev etter evne, beste dere kan gjøre for barna deres.
Fraggelhysa! Skrevet 9. oktober 2009 #20 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg mener ingenting om hva andre gjør, men jeg kjøper de klærne jeg ønsker til mitt barn.. Jeg liker reima, for den er ikke så tykk, samt at det er kjekt å kombinere reima vottene med dressen, da de kan festes fast i dressen.. Samme med sko, jeg har kjøpt Ecco i 3 sesonger nå til gutten vår og har vært kjempefornøyd! Tørre, varme og lette å ta på. Da gidder jeg ikke å bytte merke i tilfelle det skulle være billigere. Han er så mye ute i barnehagen at jeg skal spare på mye annet før jeg sparer på uteklærne hans.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #21 Skrevet 9. oktober 2009 Anonym 22:39 Pris og kvalitet har som oftest en sammenhengende faktor ja, men hvis klærne du har kjøpt på HM tåler 2-3 vask tror jeg du må ta deg et kurs i klesvask eller kjøpe deg ny vaskemaskin. Jeg har 3 barn, mange av klærne fra HM, Lindex ol er like fine nå etter 2.mann som da de ble kjøpt. På hverdagsklær/inneklær er det som regel ikke en sammenhengende faktor, her er det stort sett merket du betaler for. Uteklær er en annen ting, her betaler du for kvalitet. At obs-dressen er best i en test er nok fordi den er billigere enn Reima (som kom som nummer 2), pris er jo en viktig faktor i disse testene. Det samme gjelder sko, du betaler for kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #22 Skrevet 9. oktober 2009 Og en annen ting: ja, for det er jo KJEMPELURT å heller leie enn å eie... Luring.
Gjest sug lut Skrevet 9. oktober 2009 #23 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg kunne kjøpt det dyreste av alt hele veien, teknisk sett, men ungene vokser opp på arv, loppis og salg. Og det er et helt bevisst valg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #24 Skrevet 9. oktober 2009 Skogstad dressen som de selger på g-sport hadde vi til førstemann, og var meget fornøyd. Tror vi betalte 600-700 kr for en todelt dress, og dete r jo ikke mye. Men synes at det blir for dumt å skal begynne å kalle klær fra HM, Ellos, og Lindex for billigklær (tenker på hverdags). Er nå der de fleste handler klær til barn. De er fine, og gode i kvalitet og str - for ikke å snakke om utvalg. Er det plutselig galt nå? Og for å ta de som faktisk ikke har råd til å kjøpe dyre dresser, med de riktige underklærne som ull og fleece, så skal det ganske mye til for at et barn skal bli kalt. For de som har litt dårlig råd kan jeg anbefale Viking sine støvler med for (ikke cherrox). De kostet 199 i fjor og er foret med ull inni, og skal kunne holde helt ned til 15 minus.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #25 Skrevet 9. oktober 2009 kunne aldri tenkt meg å kjøpe reima av prinsipp grunnet eg syns d e alt formye å betale for ein dress. Kjøper heller aldri dyre klær te meg sjøl. Einaste eg e kresen på e sko. Syns d e viktigste for minsten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå