Gå til innhold

Førskolelærer og kaster opp på jobb.....

Binne

Anbefalte innlegg

Noen tips om hvordan man kan skjule at man kaster opp en hektisk morgen i barnehagen? Er 6 uker nå og begynte å kaste opp rundt uke 7 forrige graviditet - da var jeg lærer og klarte meg ganske bra.... I barnehagen kan jeg ikke bare springe i fra, de er så små og kan ikke være alene i to minutter engang.... Ikke lyst til å fortelle arbeidsgiver før jeg er over 12 uker, litt pga at jeg fikk fast jobb i April og litt pga faren for abort. Håper noen har noen kjekke tips til meg:-)

Fortsetter under...

Ønsker ikke å bli sykemeldt bare fordi jeg kaster opp, da! Jeg blir jo fin igjen etterpå......og det er bare snakk om på morgenen, så går jeg bare og er litt kvalm resten av dagen. Syns ikke jeg kan sykemelde meg pga dette og håpet bare noen var litt mer kreativ enn meg....

Jeg er førskolelærer jeg også, og sliter med det samme. Jeg har kjøpt meg Sea band reisesykearmebånd, som fungerer veldig fint. Var i tillegg hos legen og hun skrev ut piller til meg - Polaramin. De fungerer også helt supert, og tar vekk det verste. Ellers anbefaler jeg å spise før du står opp, og å gjøre minst mulig om morgenen. :)

jobber selv i barnehage. det ble for slitsomt for meg å skjule det.... har slitt med masse magesmerter, vært trøtt og sliten. det gikk utover jobben min, orket ikke involvere meg så mye med barna, orket heller ikke snakke så mye med medarbeiderne mine, gikk og satt mye for meg selv og hadde vondt.....måtte bare si det til sjefen min. fikk masse forståelse derfra og fikk tilpassede vakter en stund. og en uke etterpå fikk jeg henne til å si det til resten av de jeg jobber tettest med på avdelingsmøtet vårt. når man ikke er i form, tvinger det seg liksom frem av seg selv....

formen er kommet seg litt nå, og med medarbeidere som forstår om jeg sitter mye og ikke orker alt, er det lettere å takle hverdagen. jeg har også et par dager, bare måttet sagt takk for meg og gått hjem. dette skjønner de.

fortalte det når jeg var 6 uker på vei. nå er jeg 9.

(er også heldig nå og har student i noen uker som har praksis med hovedvekt på det å være pedagogisk leder. passet meg veeeeldig fint nå merker jeg:-) )

kanskje du kunne sagt det til styreren din og gitt henne munnkurv. hun/evt han har taushetsplikt vet du. og feks ikke ha tidlige vakter hvor du er dårligst?

arbeidsgiver skal legge til rette for deg på jobb vet du. om du feks går litt mindre timer pr dag, må da det være bedre for arbeidsplassen om du er der litt enn om du ikke kommer i det hele tatt.

ønsker deg lykke til.

Der fikk jeg straks noen kreative og fine tips tilbake:-)! Tusen takk for at dere tok dere tid til å skrive. Jeg tror jeg skal på apoteket i morgen, jeg! Må prøve dette seabandet som noen nevnte...... Syns det er så tungt og gå rundt å føle seg uggen hele dagen (og kvelden). Jeg har en ettåring hjemme, men det går ganske greit i forhold til kvalmen. På jobben er det liksom det at jeg hele tiden må være så blid, gira og effektiv, mens jeg egentlig vil bare henge over do.... Men, men skal prøve noen av disse tipsene, og i værste fall får jeg gå til legen og få disse pillene. Vet at arbeidsplassen skal tilrettelegge, men unngår fortsatt å fortelle om graviditeten så lenge som mulig.

Takk for tips!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...