Gå til innhold

Gravid og B12 mangel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å være gravid og måtte ta b12 injeksjoner underveis i sv.skapet? Legen min sa hun ikke har noe erfaring med dette og skulle undersøke. Samtidig så mente hun at det var ikke bra å mangle b12 vitaminer når man er gravid. Noen med råd, erfaring?

Fortsetter under...

Skrevet

Mangla visst sist eg var gravid, men pga sommarferie og vikarlege, så fekk eg aldri B12 injeksjon, men fastlegen meinte eg burde hatt det... Retta seg etter fødselen av seg sjølv, så trur "prikken" tok det den trengte, og så gjekk det utover meg...

Men skulle ikkje tru at det er farleg å ta B12 når ein er gravid, er jo ein ting ein bør ha i kroppen... Men greit at legen sjekkar det opp for å vere sikker då!

Skrevet

da jeg gikk gravid med datteren min hadde jeg b12 mangel. Fikk tabletter jeg skulle ta.

Skrevet

Jeg er på visit fra 3.trimester! Jeg har manglet B12 i mange mnd viser det seg. Jeg har vært såååå dårlig, og tar nå to tabletter om dagen, pluss en sprøyte i uka. Enda kan det ta et par mnd før jeg blir bra mente legen. Jeg anbefaler deg å ta det på alvor!

Annonse

Skrevet

hei!

jeg har b12 mangel(ikke pga graviditet)

jeg har gått på sprøyter hver 3mnd i mange år, for kroppen min produserer absolutt ikke noe selv!

jeg har praten med legen min om det, og det er ikke noe farlig å ta de selvom du er gravid! rart att legen din ikke viste dette egentlig?

det er heller viktig att du passer på å gjøre det, for eller blir du driiit dårlig!

jeg glemte sprøyta mi i begynnelsen av graviditet, 1mnd over tiden fikk jeg tilslutt tatt den. da sov jeg i en uke i strekk før jeg var oppe å gå igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...