Gå til innhold

Får ikke til å slanke meg.Vekta går bare oppover!!


syngejente

Anbefalte innlegg

Jeg gikk opp endel i svangerskapet.Men de kiloene gikk av etter en mnd etter fødselen! Så plutselig begynte jeg å legge på meg mye. Er helt fortvilt vet ikke hvorfor.Jeg har lavt stoffskifte.kan det være det. Har snakket med legen min om det.Hun er tykkere enn meg og skjønner meg ikke,tar meg ikke alvorlig. Jeg trives ikke med kroppen slik den har forandret seg.

 

Jeg spiser sundt. Havregrøt til frokost.Salat med kylling til lunsj.Litt frukt til mellomål. Fist med grønsaker til middag. Knekkebrød med magert pålegg til kvelds.

Lørdag unner jeg meg litt is og sjokolade. 2 glass rødvin

Jeg har kuttet ut potet,kaker,pasta og kjøtt(liker ikke kjøtt)

Jeg drikker en kopp te hvis jeg går på kafe.Har helt sluttet med å spise mat ute.Pizza spiser jeg aldri.

 

Jeg triller tur 1 time hver dag og det er i rask tempo.2 lange oppoverbakke.blir svett! Gjør også pilatesøvelser på gulvet!

Svømmer en gang i uka 1000meter!

Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har fått masse magefett 90 cm rundt livet.Noen som har noen tips? Kan ikke gå på noe pulverkur eller kur med kjempelite karbohydrater.Har prøvd det før men ble så slapp og sur av den.

vær vennlig å ikke komentere mine skrivefeil..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei "syngejente" :)

 

Jeg tenkte gi deg noen tips. Hvorvidt du vil følge det eller ikke, det må du nesten avgjøre selv :) Men, disse rådene jeg gir, dem er utifra egen erfaring.

 

For det første så skjønner jeg veldig godt den følelsen at du ikke trives med deg sjøl. Det er egentlig en veldig "slitsom" følelse, for man tenker liksom på det hele tida. Jeg starter med første avsnittet hvor du har skrevet at du tror du har lavt stoffskifte. Det KAN være det, men, veldig mange som sliter med vekta tror det kan være det siden resultatene uteblir. Veldig ofte så er ikke stoffskifte det er noe galt med. Jeg tror det viktigste for deg er å prøve øke forbrenningen din. Da må du spise ofte og lite.

Jeg gikk ned 20 kg (164 høy, fra 85 kg til 65 kg) på underkant av 6 mnd. Og da velger jeg å si at jeg gikk ned disse kiloene da jeg sluttet å slanke meg. Jeg har hele tiden ønsket å gå ned i vekt, prøvd all verdens kurer, men, sprukket hver gang.

Da jeg bestemte meg for 2 år siden at jeg ville gjøre noe med vekta, så måtte jeg endre livsstil. Jeg startet med å tenke meg slank. Tenkte hvordan mine matvaner da ville bli om jeg var slank og skulle holde vekta. Det er lett å gå ned i vekt, men, det er værre å bli der. Tror derfor ikke det er særlig kurt at du har kuttet ut poteter, kaker, pasta mm. For da vil det si at du ALDRI kan spise det igjen om du ikke spiser det nå som du skal prøve å gå ned i vekt. Jeg meldte meg inn i vektklubben på VG. Der brukte jeg dagboken for å finne ut hva mine matvaner innebar. Mye av det jeg spiste inneholdt mye kcalorier, andre lite. Jeg ble bevisst hva maten jeg spiste inneholdt. En annen ting er at det er faktisk like viktig å få i seg NOK mat. Jeg anbefaler deg VG sin vektklubb. Det er (ihvertfall for meg) ingen slankekur, det innebærer å endre livsstilen. Jeg har holdt vekta og det er det viktigste for meg. Og jeg spiste kaker, sjokolade, is, pizza, ja alt mens jeg gikk ned i vekt. Det var bare å vite å begrense seg. Lykke til, uansett hva du velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser knekkebrød..hvordan kan du forvente å gå ned? d er jo sort fyy å spise d når man går ned i vekt..kut d ut og spise egg ,cottage cheese eller rent kjøtt og egg eller ren kjøtt og cottage cheese omelett med rent kjøtt istedet ..garanterer deg at du vil gå ned hos du bytter ut all karbo med kjøtt egg fisk kylling salat,grønnsaker og oster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går nok ned i vekt, men, hva med å holde vekten ? Er ikke det det viktigste ? Da bør man vel ikke kutte ut det ene med det andre, men heller være måteholden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med optimist77. Gikk ned 42kg på 2år. Mye ved hjelp av vektklubb.no. Veide 107kg, og gikk ned til 65 (171 høy). Det beste er å bruke en lavkalori diett, der kan du faktisk bestemme mye selv av hva du vil spise, men du må holde deg til et visst antall kcal om dagen. Jeg har også prøvd lavkarbo, men syntes det bare var fælt å kutte ut poteter, ris, pasta, brød osv. Da jeg var med i vektklubb hadde jeg også en kosedag hver lørdag, da spiste jeg hva jeg ville. Jeg gikk alikevel ned 0,5-1kg i uka.

 

Husk ved slanking at du må være tålmodig. Det er sjeldent "superkurer" fungerer. Da går du bare fort ned, men like fort opp. Vaner må endres over tid. Man blir heller ikke slank over natta. For å holde deg nede, må du også bruke tid på det. Trening er også lurt selvfølgelig. Jeg selv trener 2-3 ganger i uka for å holde vekten og formen. Det kan godt hende du spiser for lite også, siden du ikke går ned. Meld deg inn i vektklubb så du får litt mer oversikt over hva du spiser. Det kan være at du får i deg mer kcal enn du tror også.

 

Jeg gjorde som deg i begynnelsen. Spiste sunt og prøvde selv. Fungerte en viss periode, men så stoppet det. Så meldte jeg meg inn i vektklubb, og da gikk jeg ned igjen, i tillegg til at jeg lærte masse om kcal osv:-)

 

uansett lykke til:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkebolla: Jeg spiste masse knekkebrød da jeg slanket meg, men gikk alikevel ned. Det er ikke alltid lavkarbo fungerer. Alt i alt, er det kcal det går på. Spise mindre kcal enn man forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du spiser og gjør alt riktig jeg, så jeg er ikke enig med noen over meg her,,

 

Jeg ville nok sjekket stoffskiftet om jeg var deg, for jeg kan ikke skjønne hva annet det kan være...!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp,men alle er forskjellige..noen ganger kan d faktisk hende kurer funker og man holder vekten..og noen må legge om ...d er ingen som er like..men..Du må ivertfall regne ut bmr...altså..d er hvor mange kalorier du bruker en dag ...så må du ta d talle og trekke ifra 20%...ALTSÅ.. hvis du veier 90 kilo..og er dame...da er d fra 28-38 du må gange med...28 er d minste..d er d du forebenner en dag ved å bare ligge iro..gjøre veldig lite..så en vanlig dag...der du er aktiv på jobb kanskje eller går til og fra jobb pluss trener og fyker etter unger osv..en sånn passe aktiv dag..pleier å ta sånn ca 33 jeg da..;) er man aktiv hele dagen nesten og trener hardt bør man ta d høyeste..men ingen gjør d hver dag da:P så... 90 kg ganger med 30 feks =2700...d er d du forbrenner på 24 time om du er mye rolig og bare har veldig lett bevegelse hele dagen. Altså...bør du få i deg omlag 2000 kcal daglig for å kunne gå ned ca en kilo i uken;) Baare begynne å telle kalorier da...drikke med kalorier telles selvsagt:) Men du bør jo få sjekke d med soffskifte nøyere..er alltids muligheter..og sjekke skjoldbrusskjertelen også...d kan stoppe opp pga lavt støffskifte osv..da kan man slanke seg til dommedag uten å gå ned et gram..eller..kan gå ned men går alltid opp:S Men håoer du finner utav d! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jada... men det er bare en faktaopplysning at de fleste "superkurer" ikke funker. Man må legge om kostholdet i lengden, hvis ikke går de fleste opp igjen. Ganske logisk egentlig.

 

Anyway, gjør det enkelt. Meld deg inn i vektklubb.no. Da slipper du regne ut hvor mye kcal du skal spise selv, og du får menytips. Anbefaler det på det sterkeste.

 

Få også en ny vurdering på stoffskiftet ditt. En annen lege. Kan være grunnen det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...