Gå til innhold

40 år og ønsker å prøver å bli gravid

Siwen40

Anbefalte innlegg

Det var sååå godt å se at det var så mange her inne som var rundt min alder, det ga meg masse håp :-)

Har prøvd rundt et års tid å bli gravid. Mitt største ønske for tiden er å kunne bli gravid igjen. Ifølge gynekologen min produserer jeg fremdeles egg, så utenom alderen er det ikke noe som skulle tilsi at jeg ikke kan bli gravid. Samboeren min har imidlertid lav sædkvalitet, så det sammen med alderen min gjør det visst ikke enkelt. Vi har ei jente på 8 som fikk uten at det var planlagt den gang. Har nå prøvd Pergotime uten resultat (annet enn at jeg ble psyko) to ganger.Går nå til soneterapeut/akupunktør for å se om det får fart i sakene. Tar all slags vitaminer. Samboeren min fikk anbefalt å ta sinktilskudd.

Vurderer sterkt å satse på prøverør. Dere jenter rundt 40 her som er gravide. Har dere noen erfaringer med problemer med å bli gravid/prøverør?

Siwen

Fortsetter under...

Vi har også et barn fra før, men slet denne gangen. Begynte på utredning etter 8 mnd prøving og de fant ingenting. Gode hormonverdier og bra sædkvalitet, så legene konkluderte med at årsaken rett og slett var mine gamle egg.

Så vi bestemte oss for å gå for et prøverørsforsøk på en privatklinikk, og jammen ble jeg ikke gravid på første forsøk! Var nettopp fylt 40 før forsøket, og er nå 22 uker på vei.

Lykke til!

Hei Siwen,

Jeg er også 40 år, og nå snart 20 uker på vei med mitt første barn. Har ikke barn fra før. Vi valgte å gå ganske raskt på prøverør for å ikke "kaste bort" mer tid etter at vi bestemte oss for å prøve i september i fjor. Det var også etter råd fra min gynekolog. Han sa bare: Prøv i seks måneder, og så kommer dere til meg og så starter vi utredning for prøverør. Jeg produserer også egg, men færre enn før selvfølgelig, mens min samboers sædkvalitet var ok. Vi fikk klaff på første prøverørsforsøk, og gleder oss nå til en liten jente i mars!

Vi måtte jo selvfølgelig betale selv, pga alder, men det har det definitivt vært verdt!

Lykke lykke til!

• 3 uker senere...

Hei :)

Har prøvd i 2 år, jeg er nylig fylt 39 og mannen min blir 42.

If. gynekologen ser allt fint ut hos meg, så til uken skalvi få testet sædkvaliteten. :)

Jeg har en datter på nesten 20 år og mannen min en sønn på 18 og en på 9, så vi har jo klart det før da... :) bare ikke med hverandre enda ;)

Nå er det EL på gang til helgen/uka - så da er det bare å "sette igang igjen"....

Mitt største ønske er å kunne få barn sammen!

Leste et tisps her om å drikke litt slimløsende hostesaft rett før og under eggløsning...så nå er flasken kjøpt! Det gjør det visst lettere for sædsellene å bane vei :)

Skal også kjøpe sinktilskudd til mamen min, samt e-vitaminer, og krom leste jeg...

Hei.

Selv er jeg 44 år og har blitt gravid helt uventa, det skulle i teorien være helt umulig, ikke bare pga. alder men også fordi jeg ble erklært steril etter en svært alvorlig postoperativ infeksjon for åtte år siden. Så prevensjon har vi ikke brukt siden, og det har fungert utmerket inntil for et par uker siden da jeg begynte å føle meg uvel og mensen uteble, trodde først det var overgangsalderen, men nei undre over alle undre jeg var gravid.

I ettertid har jeg fundert hva årsaken kunne være til dette svangerskapet (rent bortsett fra sex da) og har vært innom det meste, ja har nesten blitt helt religiøs av mirakeltanker. Vel så begynte jeg å tenke på spikermatta som jeg har brukt hver dag i over to måneder, kunne den være årsak? I tillegg hadde jeg byttet PMS "medisin" og begynt med Female balance, som egentlig er for klimaterie plager. Kunne dette gjøre susen? Brukte forresten Wild Jam for ti år siden da vi førsøkte å bli gravid og det funket.

Alt dette er jo bare spekulasjoner, men tankene flyr jo når noe slikt skjer. Nå skal det sies at det ser ut som svangerskapet ender i MA, men endelig svar får vi på tirsdag.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...