Gå til innhold

Med fare for å gjenta til det kjedsommelige; svineinfluensaen, hva tenker dere andre med tvillinger i magen?

Villemo -- Twins og Storebror!

Anbefalte innlegg

Tenker litt på at vi har TO små liv i magen som jeg ikke vil gamble med ene eller andre veien, men aner hvirkelig ikke hva jeg skal gjøre.. Vaksinere eller ikke? Er vel også enda mer utsatt mtp mindre lungekapasitet osv... Hva tenker dere? Snakkte med legen min her om dagen og hun anbefalte både vaksine og tamiflu, noen andre som har snakket med legene sine om det?

Fortsetter under...

som tidligere skrevet etter å ha snakket med noen jordmødre og leger er min konklusjon at jo mer utdannelse de har jo mer anbefaler de å ta vaksinen. overlegen som jeg går til kontroll hos anbefaler det på det sterkeste for å gå med tvillinger er så stor påkjenning fra før. hun ser ingen grunn til å være bekymret over evt bivirkninger for barna. synes det er kjipt å måtte ta dette valget, men er også redd for konsekvensene ved å la vær. riktignok ikke like mange foreløpig som har blitt påvist influensaen som de trodde, men hører stadig om noen her og der som jeg vet om noen sprekksjuke andre med påvist denne H1N1 viruset. så det er ikke så greit nei.

Ja, sukk.

Har vært veldig i mot - men har endret mening de siste måneder grunnet ytterligere innsikt om vaksinen. Det som er tungtveiende for meg er at barna også får motstandskraft fra de er nyfødte. Fastlege anbefaler meg sterkt å ta vaksine, jeg har to barn fra før og er glad i livet :)

Tusen takk for svar! Har også en gounge fra før og er glad i livet ;-) Litt greit å høre fra andre som er i "helt lik" situasjon som meg selv, tvillinger er jo en økt belastning. Med det jeg har hørt til nå tror jeg at jeg heller mot å ta vaksinen men synes det er veldig ekkelt å måtte ta det valget... :-S Meeen livet skal vel ikke være lett...

Har tre godunger fra før, og er også glad i livet:-)

Nå har jeg gått å hangla i over en mnd. med tett nese, snørrete, vonde bihuler tendenser til feber, verking i ledd osv. Så her er terskelen lav for ei vaksine hvis jeg får tilbud. Vurderer selvsagt smittefaren i omgivelsene også....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...