Gå til innhold

Prøvesvaret..Ny prøve? ICSI? Hva slags erfaringer har dere....

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått tak i prøvesvaret, men har dessverre ikke svarene forklart ennå.

100% hodefeil.

0% Morfologisk normale (få ideelle spermier)

Aggregering: positiv (referanseområde er negativ)

Spermieantistoff (MAR) IgA: Positiv 41% (ref.område negeativ)

Ellers er alt helt normalt.

Noen som kan forklare meg betydningen av nevnte svar? (i påvente av samtale med gynekologen..)

Og evt. noen som kan fortelle om ICSI? Hele pakka liksom, for både kvinne og mann.. ?

:-)

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke fortelle deg så mye om prøvesvarene du refererer til, men det kan sikkert mange andre mer erfarne her inne.

Men holder på med icsi selv.

' IVF er kort fortalt at de legger egg i en skål og lar svømmerne befrukte eggene selv oppi skålen direkte etter uttak. Brukes ved normal sperm prøve og uforklarlig/ingen klar grunn til barnløshet

' ICSI tar de dem beste svømmerne inn i en spøyte og forsøker å befrukter eggene ved injeksjon av de beste svømmerne direkte i egg for egg. Skjer også direkte etter uttak av egg. Brukes ved nedsatt kvailitet på mannens svømmere.

Du går gjerne igjennom samme type medisinering som kvinne uansett bruk av disse befruktningsmetode, for å modne kroppen din til prosessens ulike steg. Menn har den kjære glede av å gi edle dråper i en kopp så er den jobben gjort..tøft å være mann ja!! :=).

Lykke til, håper dette gav deg noen svar så langt. Hvis ikke er det jo bare å fortsette å spørre.... Mange med god erfaring her inne som er flinke til å forklare bedre enn meg:=)

Stemmer at vi nok er litt på begge steder, men fleste er kanskje mest inne på ass befruktning (spesielt hvis de holder på med forsøk selv).

Jeg så du hadde fått svar der allerede, veldig bra:)

Lykke til:=)

PS! Veldig vanlig at icsi er det de bruker om svømmerne er dårlige hos mannen, uavhengig av grad. Og da hender det at du kanskje slipper noen av utredningen med lapraskopi og andre ting, når de er trygge på at dere har utfordringer til å bli gravide på egenhånd via mannens svømmelandslag.

Mange som stadig blir gravide på icsi, like mye som ivf, så her er det bra å glede seg og komme i gang spør du meg:=)

Takk nok en gang. Setter veldig pris på at folk svarer.

(Ikke så flink til å svare selv, men har sjelden noe god info å komme med, så da lar jeg heller være ..)

Kjekt å høre at de kanskje ikke utreder noe særlig mer hvis svømmerne ikke er så bra. Lite lysten på laparoskopi og sånn ja..

Håper veldig å finne ut noe til uka.

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...