Gå til innhold

Har dere kjøpt vintersko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et par viking til 1 åringen vår idag, og når vi kom begynte vi å tenke på at det kanskje er lurere å ha slike cherrox lignende sko/støvler i begynnelsen pga slaps osv. At vi kanskje ikke blir å bruke skoene med det første og plutselig passer dem ikke lengre?

Hvordan gjør dere det? Er jo gore tex så de skal jo være vanntett de også da.. Var det dumt av oss? burde vi heller begynt med sorel f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kjøpt ennå, synes det er vanskelig. Mine to stebarn har alltid hatt både sherrox og vintersko. Men man får jo kjøpt veldig godt vintersko som er både vanntette og gode og varme.. Min venninne har bare hatt vintersko til gutten sin som nå er 7 år, aldri begge deler. Så jeg vurderer å droppe sherrox og bare gå rett på vintersko når det blir litt kaldere. Nå bruker han bare en type høssko med tjukke sokker i eller gummistøvler.

Skrevet

Vi har to par vintersko. Cherrox fikk jeg av mamma og en gore-tex vintersko som jeg kjøpte selv. Den cherroxen vil nok bli brukt mye i slapsete vær i vinter. Mens den gore-tex'en er allerede smått blitt tatt i bruk allerede nå. Fikk tips av skobutikken å impregnere gore-tex'en jevnlig selv om den skal være vanntett...

Så til slutt: greit å ha to forskjellige vintersko som man kan kombinere mellom.

Skrevet

jeg har kjøpt både viking goretex og cherroxer. Cherroxene ble tatt i bruk forrige uke, siden det regner og er ca 5 grader her. Goretex-ene blir tatt i bruk når det blir ikke regner så mye (satser på at de holder seg fin lengre da:))

Skrevet

HI her..

Har også tenkt å ha begge deler, sorell og vintersko. Men tenkte siden det er veldig vått ute nå at han kom bare til å bruke de sorell skoene den første tiden nå. Og mens vinterskoene bare ligger å venter, så blir de for småe. og siden de faktisk koster endel er det jo dumt.

Men vi får håpe på kalde, men ikke våte dager nå slik at han får brukt vinterskoene sine flittig. Kjøpte også impregnering, så det skal jeg også gjøre før han bruker dem og gjøre det jevnlig.

Skrevet

Har kjøpt goretex-støvler og skipper hele cheroxen! Jentene fikk cherox første gang da de var 5 og 6 år og før det har vi bare hatt goretex. Holder faktisk det! Nå bruker vi gummistøvler med gode ullsokker i hvis det regner og når det blir kaldere blir det kun goretex.

Til de som er så små syns jeg sorel ol er alt for tunge! Bruker det til jentene og syns solrel er supre, men for tunge til de under 2 år..

Skrevet

Vi har kjøpt Ecco gore-tex-støvletter. Har brukt dem i et par uker nå og er fornøyd så langt. Regner med de holder unna en del vann, men foreløpig er det ikke kaldere her enn at de bruker gummistøvler i barnehagen hvis det regner mye. Barnehagen frarådet for øvrig cherrox til barn under 3 år, de sier deres erfaring er at det blir for tungt og vanskelig å bevege seg i.

Skrevet

takk, da har dere to overbevist meg om at vi kjører viking goretexene vi kjøpte igår. Synes i grunn de er litt tunge, men de skal vell være slik. Førstegangs jeg og er lite erfaren på klesfronten hos de små!

Da ska jeg ut å impregnere de nå,så de kan brukes når vi skal i skogen og grille pølser etterpå ;D

Skrevet

jeg er heldig!

har arvet både svært lite brukte vintersko, samt cherrox i passende størrelser (har hele vinteren tror jeg).

har brukt cherrox litt, synes hun er klissvåt på beina etterpå. Så det blir nok mest vinterskoene som kommer til å være i bruk med mindre det plaskregner eller er store vanndammer ute.

Skrevet

Jeg har skofus cherroxer til gutten min på 15 mnd og synst han går helt fint i dem. Synst ikke de er så tunge jeg. Har også vært og kjøpt gore tex sko som han er begynt å bruke allerede. Valgte Ecco sine gore tex for jeg synst viking sine var fryktelig tunge! Hun i butikken anbefalte meg også ecco sine og sa at de var mye lettere på foten til den lille. Jeg er veldig fornøyd:). Kommer nok til å bruke gore tex skoene mer enn cherroxene. Men får vel brukt de litt innimellom også.. Vet ikke jeg:)

Skrevet

Vi har kjøpt gore-tex sko,å de skal jo holde i all salgs vær,

å tenker vi ikke trenger andre sko da. Ikke støvler heller..

Det er jo kjempe greit å ha et par sko som en kan ha i all slags vær. Bare de holder slik de sier:)

Skrevet

Jeg har kjøpt gore-tex vintersko. Her i Oslo er det kaldt og tørt for øyeblikket, så de er supre å bruke nå. Regner det, så er det støvler med ullsokker. Regner med jeg skipper cherroxer, hvis de ikke spesielt sier i barnehagen at hun trenger det.

Skrevet

Vi har kjøpt fra kavat til lille snupp. Er foret med ull, vanntette og uten sømmer.

Er utrolig fine sko! http://kavat.ebutik.se/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...