Gå til innhold

Gravid og undervektig. Flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på min første kontroll idag, og fikk påpekt mer enn en gang at jeg var undervektig og at hun var redd fosteret ikke fikk i seg nok næring. Men fikk likevel ingen råd eller oppfølging. Noen som er i samme situasjon, evt. har noen tips? Det er iallefall helt sikkert at jeg skal benytte meg av jordmor tjenesten, og ikke legen min. Ble nesten litt nedbrutt av legebesøket. Fikk bare ett lite hefte på 20 sider med info om graviditet, resten mente hun jeg sikkert hadde lest om på nett. Merkelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leger er merkelige! Min ga meg ikke et hefte en gang. sa bare at jeg skulle leve som vanlig og spise som vanlig. Men ikke spise for to sa hun, da kommer du til å legge på deg aallt for mye.

Synes du burde få noen råd om kosthold, henvisning til ernæringsfysiolog og ekstra oppfølging. Å sende folk ut døren etter en sånn beskjed på den måten er kritikkverdig spør du meg.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med ernæringsfysiolog på eget initiativ slik at du får et opplegg som er tilpasset dine og barnets behov. Viktig at barnet får det det trenger helt fra begynnelsen av, og at du får næring til å holde ut en litt slitsom tid (som det ofte er i 1. tri).

Lykke til : )

Skrevet

Takk for svar :)

problemet er vel det at alt jeg spiser går rett gjennom meg. Har vært til den samme legen sikkert 20 ganger i forbindelse med at jeg ikke klarer å holde på maten. Spørs om jeg uansett må kontakte en ernæringslege ja... Nå er jeg så kvalm at jeg bare må spise det som går ned.

En gang sende legen meg ut døra med en lapp hvor det stod endometriose på (hun trodde kanskje jeg kunne ha det) Å når jeg da søkte på nettet var det første jeg leste; barnløshet. Fikk helt panikk, men heldigvis gikk det jo bra :) :) Tror kanskje jeg bør bytte lege.

Skrevet

Snakk om å gjøre deg bekymret på en veldig dårlig måte, da! Det virker jo definitivt som noe som hun burde tatt tak i. har hørt at det skal utrolig mye til for at fosteret ikke får det som det trenger når det gjelder næring, for kroppen prioriterer fosteret framfor deg. Jeg tror jeg ville bedt om tidlig UL for å se hvordan fosteret hadde det, og bli henvist til sykehus mtp videre utredning av det at du ikke tar til deg næring. Det er jo forskjellige sykdommer som gjør at en kan få det slik, og det er jo vesentlig å finne ut av nå som du er gravid

Skrevet

Det eneste hun sa var at hun ikke ville øke dosen min med levaxin pga. at jeg er såpass tynn. Jeg skal bestille videre oppfølging fra jordmor å be om å få komme så fort som mulig, så får jeg forhåpentligvis mere hjelp. Har også tenkt å bestille tidlig UL på egenhånd. Føler ikke det er noen vits i å si noe som helst til legen min... Kjedelig at det skal være sånn!

Skrevet

hadde også lavt blodtrykk.. Som hun å mente kom av at jeg er såpass tynn. Har aldri hatt det før da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...