Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på ett år, som sover ca 11 timer hver natt (18.30 - 05.30). Så sover han en snau time fra ca 8.30, og det samme fra ca 13.30. Det funker ok, men han er gresselig trøtt om ettermiddagen og ikke så helt lett å ha med å gjøre! Men det jeg lurer på, er hvor lenge det er vanlig at småttisene sover to ganger om dagen, og om vi bør gjøre noe for at han skal gå ned til en litt lenger lur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker i hvert fall at jeg ville skjøvet den første luren til i hvert fall 10. Da vil han nok også etterhvert sove lengere om morgenen.

Da gutten min var et år la han seg 19, sov til ca 7. Sov igjen kl 10. ved 3 -4 tiden en halvtime (noe jeg selv ikke følte passet så bra, ble så tull på kvelden)

Da vi fikk barnehage plass fikk vi vite at de sov i bhg fra 12, brukte vi sommeren på å flytte luren fra 10 til 12. Det førte til at han da sov i 2 timer i steden for 1 og holder seg til kvelden.

Skrevet

Min jente er 13mnd og legger seg kl 19, sover til ca 7, på dagen sover hun fra ca 12 til ca 14. Synes det fungerer veldig bra!

Skrevet

gutten vår sov 2ganger på dagen frem til han var 15mnd ( 2 x 1time: kl 10 og kl 14). Han styrte egentlig søvnen mye på dagen selv. Når han ble vanskelig å legge 2 gang, gikk vi over til 1 lur. Sover kun ute i vogn.

Vi gikk gradvis over til 1 lur rundt kl 12. La han rundt 11 i starten og tok kvelden litt før den første tiden.

Skrevet

Jenta mi på 15 mnd har frem til nå sovet to dupper. Kl 9 og 14 - har da sovet ca 3 timer tilsammen. Har den siste uken gått over til en dupp 11-14 (mest pga at hun snart skal begynne i bhg). Sover bra på natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...