1gang09 Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 gutten min er nå 3uker og jeg har så dårlig samvittighet for at jeg skulle helst ha trent men bare sitt inne på sofaen. Ammer, bytter bleier og ser på tv er det jeg gjør om dagen, orker liksom ikke være så mye ute blandt folk blir fort sliten. vi har hatt et par trille turer. men er liksom ikke så mye jeg orker pga rift og sting fra fødselen som ble ganske stort.
Ranni Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Gratulerer med gutten din! Kast den dårlige samvittigheten så langt du kan ut av vinduet!!! I mange land er det slik at barselkvinnen blir dullet og degget for og knapt for lov å stå opp av senga de første 6 ukene, og det er det en grunn til. Tok omtrent 6 uker før jeg orket tanken på å gå noe særlig turer, handle, treffe venner etc. Slapp av, kom til hektene igjen (en fødsel er en ganske tøff treningsøkt :-)) og vær mamma for babyen din.
Lemonia Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Du skal overhodet ikke ha dårlig samvittighet. Jeg vet alt om hvor vondt det gjør etter en skikkelig ruptur etter fødselen og hvor sliten man blir av selv korte turer. Nå skal du bare ta deg av babyen og følge kroppen din og ikke bry deg det spor om ting du ikke har lyst til å gjøre. Jeg tror det er de færreste som er ute på trening, timeslange trilleturer eller venninnebesøk så raskt etter fødselen.
rima Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Vet du, kos deg!!!!! Du skal ikke ha noe dårlig samvittighet. Den første tiden etter fødsel kan være tøff og en kan trenge litt tid på å komme seg. Jeg fødte i varme juli og hadde veldig lite lyst til å gå ut og trille tur og bli svett. Fristet lite. Så jeg og lillebror var mye inne og koset oss. Du har antakelig nok tid senere i permisjonen til å komme deg ut. Så bare nyt den første babytiden!
1gang09 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2009 tusen takk:) det er godt og høre at det er vanlig og være sliten lenge og ikke orke stor:) takk for svaret:) Å jeg koser meg så masse som mamma og det er jo bare så herlig og fantastisk :-)
1gang09 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2009 tusen takk alle sammen:) det letter litt og høre sånn:)
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Du skal ikke trene før det har gått minst 6 uker etter fødslen, så bare slapp av du! Rolige turer osv er ok, men trening for tidlig kan faktisk skade kroppen. Min er 8 uker og det er amming, litt dibbing, leser litt, prøver å gå en lang tur, en del tv, prater med vesla når hun er våken, gjør litt husarbeid osv. Nå er min begynt å sove ute i vognen (uten at vi går tur også), så da får jeg litt fritid til å være her og å gjøre husarbeid ol. Noen dager er ett eller flere av de andre barna hjemme, da blir det mer aktivitet, så jeg nyter de rolige dagene jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå