Gå til innhold

Noen som er sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har vært 20% sykemeldt noen uker nå, men økte til 30% for noen dager siden. Jeg er lærer. Jeg klarer meg greit på jobb, men fordi jeg sover så dårlig, har jeg null energi etter en dag på jobb. Dette har gått for mye ut over de to skattene mine (eller 3 egentlig, men mannen min er liksom litt selvforskyldt) Nå når jeg er 30% sykemeldt, har jeg 3 halve dager + 2 vanlige. Dette hjelper meg godt, så jeg håper jeg slipper å øke mer.

Nå er det 9 uker igjen før jeg går ut i permisjon. Det betyr at jeg har 45 dager igjen på jobb. Av disse dagene er 27 halve og 18 hele. Det hjelper på motivasjonen min:)

Hei hei!

Jeg har vært 50% siden uke 21 og er nå i uke 25. Jeg jobber i en butikk hvor det selges alt til hjemmet. Det er høyt tempo, masse gåing på hardt betonggulv hele dagen og mye sjauing/løfting grunnet varemottak. Vi har anskaffet stol i kasseområdet slik at jeg kan sette meg litt og avlatningsmatter på gulvet. Dessverre synes jeg ikke disse mattene har noen god funksjon.. Kjenner at jeg blir sliten i ben og korsrygg når jeg bruker de, så bedre uten. Jeg har fått god hjelp av sjef(er) og kollegaer slik at jeg har kunnet styre min egen arbeidsdag selv i forhold til hva jeg orker, så synes det fungerer veldig bra nå. Begynner jo å bli en del ekstra vekt vi bærer på så det er jo viktig at vi føler oss frem på hva vi orker, for det er jo veldig induviduelt. Jeg ønsker å kunne nyte graviditeten ved siden av og ønsker å kunne ha et sosialt liv. Men ønsker jo å være i jobb en god stund til sånn at ikke ventetiden blir altfor lang.

Jeg jobber i hjemmesykepleien og er 30% sykemeldt. På jobben min er det mange tunge løft og i disse tider er vi ikke mer personale på jobb en vi må være. Det vil si at det er høyt tempo fra jeg kommer til jeg går. Er nå i svangerskapsuke 27. Jeg har lagt opp sykemeldingen min slik at jeg ikke jobber mer en 2 vakter på rad. Så har jeg en dag fri så jobber jeg 2 vakter. Da får jeg slappetav innimellom. Dette fungerer for meg.

jeg er ped.led. i bhg og har vært aktivt sykemeldt i 2 uker nå, skal være det en uke til. jeg har ikke sjans til å gå tilbake i full stilling ihvertfall, her er det maks 1,5 time søvn om natten og ett bekken og en rygg som er helt forferdelig. men skal ikke klage, det er jo helt fantastisk det som skjer inni magen vår nå:)

Har vært 100% sykemeldt siden uke 16, og legen er helt med på at jeg skal være fullt sykemeldt!! Er så glad for at han er forståelsesfull mtp bekkenløsning:-)

Venter jo i tillegg tvillinger, og har en fysisk krevende jobb som ikke engang er særlig egnet i et normalsvangerskap...

Annonse

jeg ble "sykmeldt" 50 % på direkten forrige mandag (uke 27) etter kun ei helg med en forferdelig rygg. Har ikke kjent noe til det fra før, men hele helga var ødelagt da. Enda har jeg en grei jobb, da jeg sitter på kontor uten noen tunge løft overhodet. Men det er jo også baksiden av denne medaljen, da det er lite variasjon... Uansett, jeg får nå velge min arbeidstid selv, inntil 50 % og det kjennes utrolig godt å kunne gå hjem når jeg har behov for det uten å ha dårlig samvittighet for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...